چه واکسنی بزنیم ؟ چرا واکسن شهید فخری‌زاده؟


مروری بر روند تولید واکسن فخرا، زیر نظر متخصصان حوزه امنیت بیولوژیک کشور


برای کسانی که می‌خواهند واکسن بزنند/ پاسخ به سوالی پر تکرار از واحد سلامت مؤسسه مصاف: "چه واکسنی بزنم؟"

از آغاز شروع واکسیناسیون ملی و همزمان با خبر واردات واکسن‌های خارجی و تولید واکسن‌های داخلی، شاهد طرح این سوال از شما عزیزان و همراهان واحد سلامت مؤسسه مصاف بوده ایم که:

"چه واکسنی را توصیه می‌کنید؟"

با توجه به توصیه گسترده نهاد‌های حکمران در حوزه سلامت و استقبال قسمت بزرگی از جامعه از واکسن‌های کرونا و بر اساس بررسی‌های به عمل آمده از لحاظ امنیت زیستی، واحد سلامت مؤسسه مصاف به عزیزانی که قصد استفاده از واکسن‌های کرونا را دارند توصیه می‌کند تنها از واکسن‌های بومی (نه الزاماً ایرانی) استفاده کنند.

بر اساس بررسی انجام شده تا به امروز تنها واکسن‌های بومی ایرانی واکسن فخراوک تولید شده در مجموعه شهید فخری‌زاده وابسته به وزارت دفاع و واکسن کووپارس مؤسسه سرم سازی رازی هستند.

امنیت زیستی سایر واکسن‌های ایرانی احتمالی برای تیم سلامت مصاف کاملاً مشخص نشده و نیامدن نام این واکسن‌ها در این نوشتار به معنی رد این واکسن‌ها نیست، بلکه هنوز داده و اطلاعات کافی در مورد این واکسن‌ها در اختیار قرار نگرفته است.

کانال واحد سلامت مؤسسه مصاف
masaf_salam


+ 
13

- 
2
ارسال در 1400/6/29 ساعت 00:06 2021-9-20 00:06:06
rezaeiharandi
توسط rezaeiharandi


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • با سلام و احترام
    ضمن اعلام اصرار خود بر حمایت از واکسن تولید داخل کشور، به دلیل تکرار برخی اشتباهات، تکرار این تذکرات را نیز بر خود واجب میدانم؛

    تاکید خبر ۱۴ شبکه یک سیما امروز جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ با پخش گزارش از دکتر عین الهی بر واکسیناسیون اجباری برای عموم مردم، مایه تاسفه...

    هرقدر به عنوان یک ایرانی دلسوز سعی بر همراهی دولت نوپا دارم اما در باب برخی توجیهات و اصرار وزارت بهداشت در باب اجباری کردن واکسیناسیون نمیتوانم بی اعتنا باشم.

    گره زدن عرضه خدمات حکومتی به انجام واکسیناسیون آنهم در جاییکه رخصت انتخاب نوع واکسن بر حسب کشور مولد آن از مردم سلب شود حتی در صورت باور بنده به عدم آگاهی دولت به جنگ بیولوژیک و عدم شناخت موقعیت فعلی کشور از منظر دشمن قصور کوچکی نیست! چه برسد به پذیرش محتملات! و وای به حال دانستن حقیقت آن...

    پیامدهای محتمل ترغیب مادران باردار به دریافت "آسترازنکا" و "سینوفارم" و نیز واردات "فایزر" صرفاً جهت واکسیناسیون بانوان باردار ایران برای فرزندان آتیه این ملک و ملت که توسط وزارت بهداشت از طریق سیمای جمهوری اسلامی در همسویی با سیاست خصمانه دشمن عامل بیوترور است چه خواهد بود؟

    آنچه از عملکرد وزارت بهداشت نمود واضحی دارد؛

    - اعتماد به عملکرد و اثرات محتمل به سوء مربوط به فرمولاسیون واکسن های تولید شده در خارج از مرزهای کشور بر ابعاد مختلف سلامت هر یک از نفوس ایرانی و افزودن آنها به سبد بهداشت و درمان عموم مردم!


    - عدم دسترسی به بازه ی زمان و امکانات کافی حتی در مرتبه ی علوم سری زیست فناورانه ی ترور جهت آزمون کامل تولیدات بیگانه!

    - عدم وجود زیرساخت مناسب جهت اعمال قرنطینه کیفی و کمی حداکثری در زمینه ی پیشگیری و ممانعت از ورود، اثر، طغیان و اپیدمی بیمارگرهای بیولوژیک تسلیحاتی دشمن!

    و غیره است.

    در چنین شرایطی و با در نظر داشتن موارد مذکور، "اجباری سازی واکسیناسیون بدون ارائه امکان انتخاب منبع تولید واکسن" به واسطه ی اعمال سیاست صدور مجوز جهت ارائه خدمات دولتی و نهادهای وابسته آن به مردم، مصداق دلسوزی، وظیفه شناسی، رسانش آگاهی به مردم و حفظ جان و سلامت مردم و نسل های آتی این مملکت "نیست"¡¡¡¡¡¡¡¡

    ضمنا بیان احتمال تداوم بروز سوژهای ناشناخته دیگر ویروسی از یکسو و تخمین زمانی بلند مدت آینده به موازات آن و وضوح عدم تلاش برای توقف بر ظهور بیشتر تنوع آن ها، به موازات ترغیب به واکسیناسیون اجباری نه تنها به مفهوم کنترل جمعیت ویروس تا ریشه کنی آن نیست بلکه مفهومی جز کاهش جمعیت انسانی ایران ندارد...

    تاکید من درباره ی ایران به دلیل عدم اعتمادم به آمارهای بیگانه ی ابتلا، مرگ و میر و نژادهای متاثر از ویروس در بروز تنوع و شدت علائم است که شبانه روز به خورد اذهان این ملت داده میشود...

    فلذا این خبر که ایران تنها کشوری است که در واکسیناسیون دانش آموزان و خردسالان پیشگام بوده نه تنها افتخار نیست بلکه نشانه ای از سهل انگاری مسئولان ذی ربط و فقدان آینده نگری دلسوزانه و نبود دقت و عدم پردازش به امنیت مداری از سوی ایشان است.

    ما ز یاران چشم یاری داشتیم
    خود غلط بود آنچه ما پنداشتیم
    شیوه ی چشمت فریب جنگ داشت
    ما غلط کردیم و صلح انگاشتیم.


  • این کلیپ که تصویر نداره فقط صداست؟

  • موجب فخر و مباهات هر ایرانی.
    پیوسته دعاگوی خوبان و شاکر از لطف لایزال ایزد منان هستم.
    علی الدوام در پناه حضرت حق سلامت، پیروز و بهره مند خیر دنیا و عقبا باشید.