کجا دروغ مصلحتی بگیم !


پخش آیتم‌های «احکام به زبان ساده» از شبکه ٣ سیما


+ 
8

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • hadi-56 03/1/19 ساعت 15:38

    دینی که به صفات اهریمنی دروغ و فریب و دام گستری و شایع پراکنی و جوسازی و تحریف و جعل و بدعت و سوء استفاده از حسن نیت دیگران و ظلم و خشونت و کشتار و نفوذ و تهمت و تخریب، الوده است، فاجعه بزرگ اسمان و زمین است و هرگز موجب نجات بشریت نخواهد شد. اگر اسلام از پشتوانه معنوی مقتدر و برحق برخوردار است، برای پیروزی بر مخالفان چرا به چنین ابزارهای کثیف و ضد انسانی نیاز دارد؟ هر فرد حق پرست میتواند عدالتگرا و قابل اعتماد باشد اما خداپرستان عدالتگرا و صادق نیستند و علیرغم اعتقاد به امدادهای الهی، با تکیه بر مکر و فریب و بیرحمی و ظلم به پیروزی رسیده اند. شکست و مرگ در حق پرستی بهتر از پیروزی در خداپرستی با روشهای اهریمنی است. مشکلات اسلام از زمانی شروع شد که دین خلافتی و ابزار قدرت شد.

  • m55 02/11/3 ساعت 12:17

    دروغ و مکر از صفات رذیله پرکاربرد در اسلام با اهداف قدرتگرائی اند که برخلاف ادعا، از حمایت نیروی معنوی مقتدر برخوردار نیست.

  • در عنوان کردن مصداق ها اصلا خوب نیست.
    مثلا برای حفظ امانت اصلا نیازی به دروغگویی نیست! امانت جزء دارایی شخصی محسوب نمیشه که برایرحفظش ناچار به دروغ باشید.
    یا در مورد نیت اصلاح روابط باز هم نیازی به انتقال کنش با واکنش دیگری در باره طرف رابطه اش نیست. در این مواقع سکوت ارجح و نهایتا ابراز بی اطلاعی کافیست. چون وانمود کردن عکس ماجرا که در آیتم آمده، شامل دروغ واقعی و منتج به گمراهی و تلقین غلط به آن بنده خداست که یقیناً گناه است.
    لطفاً در تربیت اجتماعی از افراد خود ساخته و متقی کمک بگیرید. (خیلی هم به آنچه می پندارید و برداشت وسمه ایتون از دین مطمئن نباشید..)