تحریم‌ها که برگشت، تیم قبلی گفتند: «نمی‌دانستیم»!


حجت‌الاسلام سید محمود نبویان نماینده مجلس:
«ایسا» و «کاتسا» باید برداشته شوند، حذف اسامی از تحریم‌ها فایده ندارد، چون همان‌ها تحت تحریم‌های دیگر مطرح می‌شوند.

به آقای بعیدی‌نژاد گفتم چرا فقط تحریم‌های هسته‌ای را مطرح کردید؟ پس تحریم‌های حقوق بشری و موشکی چه شد؟ آخرش که تحریم‌ها برگشت، گفت «نمی‌دانستیم»!


+ 
18

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • تنها یک نقل قول کوچک از مقاله بسیار مفید فارس تحت عنوان " تلاش بایدن برای بازپخت تحریم‌ها/ چرا خنثی‌سازی فشارها ارجح است؟ "
    توجه بسیار بالای سیاسیون مون در مفاهیم و نشانه های ارائه شده در این مقاله ضروریست.

    "" ایران و خنثی‌سازی تحریم‌ها

    جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با تحریم‌ها دو گزینه دارد، یکی «رفع تحریم‌ها» و دیگری «خنثی‌سازی تحریم‌ها». طبق توضیحات بالا مشخص است که تعریف و نتایج مورد انتظار ایالات متحده آمریکا و ایران از مقوله «رفع تحریم‌ها» یکسان نیست. در حالی که عده‌ای در ایران تصور می‌کنند «رفع تحریم» لزوماً به گشایش‌های اقتصادی و عادی‌سازی تجارت با ایران منجر خواهد شد، ایالات متحده «رفع تحریم» را یک بازی روان‌شناختی برای جلوگیری از ایجاد چنین گشایش‌هایی در صورت اراده خودش می‌داند.""

  • لاروف ، وزیر امور خارجه روسیه ، می گوید ما به تحریمهای غرب عادت کرده ایم.
    این نگرش را مقایسه کنید با اینکه ما در سطوح مختلف بگوئیم و بجنگیم که تحریمها را بردارند. آیا اینگونه گفتار در مورد تحریم تائید قدرت تحریم کننده نیست؟

  • - اولاً دلیل تصویر رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اینجا چیست؟ در دوران ریاست ایشان بازگشائی فتنه خانه انگل ستان روی داد و بفاصله کوتاهی سفیر شلوار خیس در مقابل دانشگاهی که به نام انگل ستیز ترین فرد این آب و خاک مزین است دستگیر شد. ایشان با همین سفیر انگل نشستند و معلوم نشد که چرا نشستند و چرا سفیر اغتشاش گر اخراج نشد؟ داستان بیست دقیقه و الخ هم که هنوز انرزی مملکت را بلع می کند.
    - با نظرات جناب نبویان موافقم اما ایشان هم در روز های بیست دقیقه گریبان پاره نکرد. از این حرفها گذشته این اشتباه است که ما قوانین دشمن را بپذیریم. اگر ما متکی به داخل باشیم خیلی از کشور های همسایه و لاتین ها و همه امت اسلام به ما نگاه می کنند و از ما انتظار دارند و بما وابسته اند.
    باز موضوعی دیگر. ایرلندی ها و اسکاتلندی ها چندین قرن با انگل ها در مبارزه برای استقلال بوده اند و هنوز هستند. در چند صد سال پیش که سربازان دو طرف در مقابل یکدیگر قرار می گرفتند ، در لحظات حمله دامن هائی که هنوز مردم شان در مراسم استفاده می کنند را بالا می زدند و پشت خود را به سربازان انگل ستان می کردند. یعنی تحقیرشان می کردند و نه تمجیدشان. ما نباید تحریم را محور قرار دهیم ، کوبا در همسایگی گاوچران ها و با امکانات بسیار محدود اینهمه سال مقاومت کرده و ونزوئلا و نیکاراگوئه و کشور فقیر بولیوی... هر بار که ما از رفع تحریمها با این لحن صحبت کنیم ، نتیجه داخلی اش اینکه مردم عادی فقط چشم به ارز ورشکسته گاوچرونها دارند و گاوچرونها احساس موفقیت می کنند.