زندگی پس از زندگی | فصل سوم | قسمت ۳۲


فیلم کامل قسمت سی و دوم؛ یاری

تجربه‌گر: آقای سید رضا بیضایی

هر روز ساعت ۱۸:۳۰

بازپخش: ساعت ۲۳:۳۰ و ۱۲ روز بعد

شبکه چهار سیما


+ 
7

- 
3

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • یافته های دانش ناچیز و ناقص بشر نمی توانند برای دین اعتقاد ساز باشند
    ---
    اثبات آنچه که در محکمات کلام الله مجید ؛ قرآن کریم در باره ی زندگی پس از مرگ آمده ؛ چون با واقعیتهای عظمت محسوس و قانون مند و تقلید ناپذیر نمونه های آفرینش خداوند در این جهان امکان پذیر است هرگز به هیچ بحث بغرنج فلسفی نیاز ندارد .
    بشر چون از دانش و توان فراگیر برای آگاهی به جهان نهان خداوند برخور دار نیست ؛ هرگز با هیچ دلیل عقلی نمی توان به دیده ها و یافته های غیر قرآنی او در باره زندگی پس از مرگ ی یا دیگر نهانهای خداوند جنبه حقیقی بخشید .
    چنان که نیز نمی توان این دیده ها و یافته های بشری غیر قابل اثبات را فرا تر از تخیل توصیف کرد .
    اثبات عظمت قانون مند و بی مانند آشکار جهان آفرینش خداوند ؛ برای اذعان به وجود یگانه ذات اقدس توانا و دانای مطلق یگانه ذات اقدس او و ایمان به برتری احکام و اعتقادهای شناختهای وحیانی بی نقص این ذات ؛ جهت فراهم سازی زندگی بهینه برای بشر؛ تنها با اندک تأمل در نمونه های بی مانند این عظمت در جهان محسوس آفرینش بی تردید کافیست .
    برای شکل گیری و تثبیت و تقویت این ایمان به خداوند و احکام و اعتقادات شناختهای وحیانی خداوند هرگز به استدلال به داستانهای بشری غیر قابل اثبات که از دیده ها و یافته های بشر در باره ی وقایع نهان زندگی پس از مرگ سخن می گویند هیچ نیازی نیست ؛ زیرا این داستانهای اثبات ناپذیر هرگز نمی توانند با اصول استدلال منطقی عقل حقیقتی را به اثبات برسانند و یا برای تعیین احکام اعتقادهای دینی و مذهبی پایه ی تزلزل ناپذیر داشته باشند .
    رویکرد به چنین داستانهای بشری اثبات ناپذیر در دین آموزی اثر معکوس و گم راه کننده خواهد داشت و دین ساده ی خدا را بغرنج و غیر قابل درک می سازند .
    این رویکرد متکی به یافته های غیر قابل اثبات بشری هیچ نتیحه ی مثبت و پایدار و سازنده ای را برای گرایش استوار به دین و مذهب نخواهد آفرید .
    اینگونه داستان سراییها که هیچ بازده معنوی پایدار در آنها نمی توان به اثبات رساند ؛ تنها به وسیله ای برای سر گرمی پوچ تبدیل خواهند شد .