مقام امامت


مربوط به سخنرانی: امامت صراط مستقیم - جلسه اول

علی اکبر رائفی پور


+ 
18

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • هر سخن دینی بشرط هماهنگی و انسجام کامل با شناختهای قرآن ؛ درست و خدا پسندانه است
    ---
    هر سخنی در باره ی امامت و مقام امامت و سایر مسائل دینی ؛ تنها بشرط هماهنگی و انسجام کامل با پبامبر شناسی قرآن و سایر شناختهای ذی ربط قرآنی می تواند درست و خدا پسندانه باشد .
    اگر چنین سخنی ؛ پیامبر شناسی قرآن و سایر شناختهای ذی ربط قرآن را نادیده بگیرد ، بعلت دانش ناچیز بشر ؛ این سخن بی تردید به القاهای شیطان پلید که در لباس دین و مذهب به ذهن بشر تزریق می شوند آلوده خواهد شد و به گمراهی و کفر و شرک خواهد انجامید .
    خداوند دانا و حکیم مطلق در تمام آیات محکم و مفصل شناختها و هشدارهای قرآن برای مصون نگه داشتن دین داری بشر از تباهی ؛ همه ی نشانه های این آلودگی هلاکت بار و پیامدهای شوم پیروی از آن را با زبانی رسا و گویا و منطقی قابل اثبات و بی نقص در این شناختها و هشدارها گوشزد نموده است .
    خداوند منان با بیان جزئیات این آلودگی ؛ حقیقت دین ناب بی آلایش خود را مشخص ساخته ، و حجت خود را در زمینه ی چگونگی دین داری و مذهب داری که می پسندد ، با تمام دلایل عقلی مورد نیاز در این شناختها و هشدارها بگونه ای غیر قابل آنکار تا قیام قیامت به بشر به اتمام رسانده است .

  • ممنون ، خیلی خوب بود فقط سوالی دارم که اگه پاسخ دهید واقعا لطف می کنید. آیا وقتی حضرت آدم و حوا را خدا خلق کردند و دربهشت بودند ، اگر به درخت ممنوعه نزدیک نمی شدند بازهم قرار بود به زمین هبوط کنند؟
    و اصلا برای ایشان به مقام امامت رسیدن وقتی در بهشت بودند چه حسنی داشت ؟

  • دین ناب خداوند به چه سئوالهایی پاسخ می دهد؟
    ---
    دین ناب و بی آلایش خداوند در قرآن ؛ حقایق شناختهای دین داری خدا پسندانه را برای مصونیت بخشیدن دین داران در از تاثیر من در آوردیها و خرافات و جعلیات بشری که به دین افزوده می شوند بیان می نماید .
    دین ناب خداوند هرگز به سؤالهایی که هیچ تاثیر مثبت و سازنده و مفیدی برای پیشرفت و پویایی قابل اثبات عقلی برای دین و برای جوامع بشری ندارند بها و پاسخ نمی دهد .
    علت بی پاسخ گذاشتن چنین سئوالهای بیهوده توسط دین ناب خداوند ؛ آمیخته بودن این سئوالها با ترفندها و نیرنگهای شیطان است که بجز گمراهی و هدر دادن وقت هیچ سود مثبت و سازنده ای برای پیشرفت و پویایی دین و متدینان ندارند .