فریبرز ناطقی الهی، مهندس زلزله و استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی: اگر زلزله تهران رخ دهد، باید فاتحه تهران با این توان مدیریتی خواند


فریبرز ناطقی الهی، مهندس زلزله و استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی، در میزگردی در کافه خبرآنلاین، با بازگو کردن شرایط زلزله هولناکی که برای تهران پیش بینی می شود (کانون زمین لرزه در تهران باشد و به بزرگی بیش تر از ۷ ریشتر بلرزد)، گفت که باید جلوی توسعه تهران در هر زمینه ای را گرفت.

(مصاحبه مربوط به سال 1396 هجری شمسی می باشد.)


+ 
10

- 
1

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • این اساتید تاج سر همه اما اولاً زلزله تهران اگر نیست و حتمی است . ثانیاً پیشگیری بهچوجه امکان ندارد بجز با خلوت کردن استان. تا زمانی که تهران را تزئیین می کنیم با افزایش خط مترو یا افزایش تعداد تاکسی از هشتاد هزار به صد هزار تاکسی مدرن الخ تنها این بادکنک را به انفجار در مقابل صورت خود نزدیک کرده ایم. تازه اگر به فرض محال همه مشکلات از قبیل آلودگیها و مصرف و فقدان تولید مفید را حل کنیم ، عمر تلف شده این بیست ملیون در حمل و نقل را چگونه در پیشگاه عدل الهی پاسخ می گوئید ؟ ساعاتی که با ید صرف عبادت یا خدمت بخلق یا تربیت نسل بعد یا... اختصاص می یافت . و چنین استکه این نسلها بعلت کمبود دانش مهارتهای زندگی ، در خانواده هم ناموفق می شوند ( بعنوان نمونه تعداد طلاق یا مجر مین در این رابطه یا کودکانی که اگر در توان مالی خوبی باشند رقاص و رقاصه می شوند و اگر در فقر تبدیل به کودک کار محروم از نعمت هائی که قانون اساسی اسلامی به آنان اختصاص داده و بعد هم با احتمال بالا به گروه های مخرب خواهند پیوست ) و همه این مشکلات تا حد جرم و جنایت بدلیل عدم تربیت فرزند که آنهم بدلیل نبود فرصت برای تربیت در کلانشهر است.
    از نظر وسعت ایران با ۱٬۶۴۸٬۱۹۵ کیلومتر مربع وسعت هفدهمین کشور جهان محسوب می گردد. عمودی سازی و کلانشهر با توجه به ابعاد مختلف ما از قبیل دین ، اقتصاد ، تنوع اقوام ... کلاً غلط بوده و حتی در کشور های دیگر هم حرکت در جهت بازگشت است.
    متولد تهران و چهل سال فراری از تهران تنها راه حفظ ایران اسلامی و نجات آحاد آن را در فرار از تهران می دانم. دیگر خود دانید.

  • Very Nice

  • با سلام بر شما.
    نظر شما بسیار عالی و روان هست.

    بسیار عالی