خطبه قاطعانه امام جمعه بغداد برای بیان جایگاه رفیع امام خمینی (ره) در حیات سیاسی امروز عراق


آیت‌الله مجاهد سیدیاسین موسوی، در خطبه‌های نماز جمعه به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) خطاب به شهروندان عراقی اظهار کرد: شما به عنوان مردم عراق درباره امام خمینی(ره) چه می‌دانید، ایشان ۱۵ سال در عراق زندگی کرد، آیا در این مورد چیزی می‌دانید؟

وی به طرح صدام برای سرنگونی حکومت امام(ره) اشاره کرد و گفت: رسانه‌های صدام پیش از پیروزی انقلاب در ایران، امام خمینی را تجلیل می‌کردند و او را مرجع دینی مجاهدی می‌دانستند که ضد شاه بیانیه صادر می‌کند، اما پس از پیروزی انقلاب، اوضاع تغییر کرد و آن‌ها به سرنگونی امام(ره) روی آوردند.

آیت‌الله سیدیاسین موسوی افزود: پس از استقرار امام خمینی (ره) در فرانسه، خبرنگاری از صدام که در آن زمان معاون اول رئیس جمهور عراق بود پرسید «چرا امام خمینی به جای ماندن در عراق مسلمان به فرانسه مسیحی رفته است؟» صدام دستپاچه شد اما در جواب او گفت: اگر ایران یک خمینی دارد ما در عراق صدها خمینی داریم.

وی در ادامه توضیح داد: که منظور صدام حوزه علمیه در عراق بود و آنها از شیعه می‌ترسیدند، جنگ آنها با امام خمینی(ره) به تنهایی نبود بلکه آنها با کل شیعیان دشمن بودند.

آیت‌الله یاسین موسوی ادامه داد جنگ امروز با شیعه عراق است نه امام خمینی(ره)، این‌ها به محض پیروزی انقلاب، جنگ علیه ایران را آغاز کردند و صدام، متجاوز و کافر بود که عتبات را بمباران کرد، ملت عراق چشم‌هایتان را باز کنید.

وی گفت: صدام سال‌ها بر عراق حکومت کرد؛ اما امام خمینی معادله را تغییر داد و به شیعیان که همیشه قربانی سیاست‌های صدام بودند و سلاخی و از زیارت امام حسین(ع) منع می‌شدند، احساس قدرت و استقلال بخشید.

امام جمعه بغداد تأکید کرد: امام خمینی(ره) کاری کرد که شیعیانی که همیشه در عراق سر بریده می‌شدند و او را از زیارت امام حسین(ع) محروم می‌کردند به جایگاهی برسند که حکومت عراق را به دست بگیرند و الحشد الشعبی و نیرهای امنیتی عراق به برکت امام(ره) شکل گرفتند، پس امروز ملت عراق مخیر هستند که به حالت ضعف و خواری گذشته برگردند یا با اقتدا به امام خمینی به پایتخت دولت حضرت مهدی(عج) تبدیل شوند.

انتهای پیام


+ 
10

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • بسم الله الرحمان الرحیم
    سلام
    خداوند شما سید عزیز وگرامی و اولاد پیامبر رابرای عراق وکل شیعبان حفظ نماید ودر کنف وتوجه آقا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) باشید انشالله .اللهم عجل لولیک الفرج . صلوات.

  • صد بار بخوانی و صد بار بشنوی باز هم کم است.
    این است ایران اسلامی ، ارزان نفروشید. خدا شاهد است که ترک ها و مراکشی ها و عربها و مسلمانان یوگوسلاوی سابق وووو قدر انقلاب اسلامی را بیشتر می دانند. حرفی نزنید که این نظام تضعیف شود.