داستان های فرعی جنگ/3-داستان خطای نارنجک


برنامه تلویزیونی مثبت نگاتیو، 22 مرداد 1402
گفتگو با استاد حبیب احمدزاده، اهل آبادان، بسیجی 8 سال دفاع مقدس (سرباز تیر اول تا تیر آخر جنگ) و عضو هیأت علمی دانشگاه هنر
فیلم کامل گفتگو:
https://telewebion.com/episode/0x816dac8


+ 
4

- 
2

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • 6- در زمان جنگ هم از همون نارنجک های مشهور 40 تیکه استفاده میشد که که تعداد زیاد اون ها میتونه بدنه زیرین و ضعیف تر تانک رو سوراخ کنه. کلا هم مطالب بنده در مورد نسخه ادراتی تانک های تی 72 رو نخوندیدن
    سلام دوست گرامی از بقیه سخنان بی منطق تان میگدرم . فقط همین جمله بالایتان کافیست که نارنجک ضدنفر چهل تکه را با هیاهوگری ضدتانک معرفی میکنید .
    ( 6- در زمان جنگ هم از همون نارنجک های مشهور 40 تیکه استفاده میشد که که تعداد زیاد اون ها میتونه بدنه زیرین و ضعیف تر تانک رو سوراخ کنه. کلا هم مطالب بنده در مورد نسخه ادراتی تانک های تی 72 رو نخوندیدن ) میتوانید بفرمایید قطر بدنه زیزین و پوست نازک تانک مثلا تی 64 (و نه حتی تی 72 که دوسال بعد از جنگ خرمشهر توسط عراقی ها به میدان امد )چقدر است ؟ و اگر اینطور است که چرا مقدار دهها برابری مواد منفجره یک مین ضدنفربر به نسبت نارنجک چدنی نمیتواند یک تانک را منهدم کند و حتما به مین ضدتانک احتیاج است . اگر شما ثابت کردید که نارنجک چدنی بصورت مستقیم با انفجار در کنار بدنه یا شنی تانک میتواند بجز خراش کار دیگری با تانک بکند من هم حرفم را پس میگیرم .از ادبیات سام رجبی و مصی علینژادیتان تان هم در تهمت زدن به دیگران مشخص است که چند روز و کجا بوده اید . خدا این مملکت را از دست ادمهای بیسواد نجات دهد که حتی فرق عمل نارنجک چدنی با یک گلوله ضدتانک را نمیدانند و باز هم بر تکثیر نااگاهی خود به دیگران اصرار دارند . خدا عاقبت همه ما را ختم بخیر کند

  • همین که حاضر نیستی نوشته ام رو بخونی نشون میدی چقدر منطقی هستی. لا اقل اون لینک ها رو گذاشتم یه چک بکنی. چشما و دستات خسته نمیشه
    سام رجبی و دجال معویه نژادی هم شمایید که انگشت تو گوشتون میکنید و کلا بحث طرف مقابل رو نمیخواید بشنوید. تو بخش اول توضیحاتم هم توضیح دادم ولی بازم توضیح میدم گرچه میدونم شما همونایی هستید طرف از "لا اله الا الله" به بخش "لا اله" رسیده حکم مرگش رو صادر میکنید و به بقیه جملش کاری ندارید.
    1- من هرگز نگفتم نارنجک 40 تیکه چدنی نارنجک ضد تانکه. و گفتم اگه تعداد زیادی از این نارنجک ها رو به هم ببندیم (مثل M24 Stielhandgrenate) "ممکنه" بتونه بدنه زیرین تانک تی-72 صادراتی ضوروی رو سوراخ کنه. و دقیقا هم تاکید کردم که بله احتمال این اتفاق پایینه.
    2- این که نسخه صادراتی تی-72 هم بدنه ضعیف تری نسبت به نسخه اصلی داشته هم یه چیز کاملا مشخص بوده. خسته نشی این دو تا لینک رو ببین https://irarmy.blog.ir/post/P-225 و https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AA%DB%8C-%DB%B7%DB%B2
    3- باز هم میگم نارنجک ضد تانک چیز محیر العقولی نیست که این طور بهش نگاه میکنی. بخوای یا نخوای این نوع نارنجک ها وجود داشتن. حالا چرا در مقابل فهم این مسئله مقاومت میکنی الله علم.
    4- دفعه بعدی هم برای رزمندگی مداوم 8 ساله این آقا و این که شما مهرداد حسینی هستید بیارید.

  • خب عزیز منطقی چون از همه چیز میدانم تان کوتاه نمی ایید کافیست برای همه خوانندگان عکس یکی از این نارنجک های ضد تانک زمان جنگ دوم جهانی که در خرمشهر و توسط رزمندگان ما در جنگ سی و چهار روزه خرمشهر استفاده میشده را نشان بدهید ، کو حتی یک خط نوشته ، خب عکسی ، سندی ... چرا نارنجک ضدنفر M24 Stielhandgrenate منسوخ شده که اصلا در تمام سایت ها از جمله ویکی پدیا نوشته که هیچگونه عملکرد ضدتانک ندارد را سندسازی میکنید . خب بفرمایید و ثابت کنید ، برادرم شما حتی جرات ندارید اسم واقعی خودتان را به عنوان محقق بگویید . فقط به دیگران انگ زدن که نشد کار ، در جوابتان باید با ادله ثابت کنید که از همین نوع نارنجک هایی که اسم بردید در خرمشهر استفاده شده ، یا در نوشته بعدیتان دیدم که نوشتید این بنده خدا میگوید که ما چرا بیخود عکس حضرت را با اسبش میکشیم و شما میگویید که اسب هم قدرت غیبت دارد ، خنده دار است جوابتان یا ید در جواب بعدیتان یک حدیث معتبر بیاورید از کتب معتبر که در ان ذکر شده که اسب امام زمان عج هم با ایشان غایب شده و این کار نقاشان فعلی نیست . منتظر سندهایتان هستم آقای با نام جعلی (پیوند ثابت ) و اگر سندی در مورد نارنجک های استفاده شده در خرمشهر جز چدنی و ساچمه ای ندارید بهتر است جواب ندهید فقط لطفا سند قاطع و بس

  • خب نشون دادی علاوه بر منطق، چشم هم نداری و کور هستی.
    1- این سایت توانایی بارگذاری عکس نداره
    2- آدرس یکی از صدها سایتی که عکس M24 Stielhandgrenate (البته به صورت شبیه سازی شده) بود رو گذاشتم ولی نخواستی ببینی. https://blendermarket.com/products/m2-stick-grenade
    3- گفتم غیر از اون نارنجک های ضد تانک متعدد دیگه ای هم بود مثل No 74 ST Grenade که بازهم نخواستی ببینی.
    4- گفتم برو یه جست و جو بکن anti tank grenade in world war 2 ولی باز هم دستت شکست و تایپ هم نکردی و حاضر نشدی حتی به سایت مزخرف ویکی پدیا رجوع کنی و فقط از روی هوا حرف میزنی https://en.wikipedia.org/wiki/Anti-tank_grenade#History
    5- من حالا اسم واقعی بگذارم دردی از شما دوا میکنم؟ شما یعنی واقعا مهرداد حسینی هستی؟ من که میگم احتمالا چنگیز مظفری هستی. میخوای ثابت کنی عکس DNA خودت رو نشون بده!!
    6- در زمان جنگ هم از همون نارنجک های مشهور 40 تیکه استفاده میشد که که تعداد زیاد اون ها میتونه بدنه زیرین و ضعیف تر تانک رو سوراخ کنه. کلا هم مطالب بنده در مورد نسخه ادراتی تانک های تی 72 رو نخوندیدن.
    7- در کدوم حدیث آمده است که لباس امام زمان هم غیب میشود؟ یک سند بیاورید که لباس امام زمان هم غیب میشود!!! طبق منطق نداشته شما چون سند و حدیثی در این مورد نیست بایدنعوذ بالله امام زمان لخت غائب بشه!!
    8- انقدر هی حرف سند سند میکنی مگه خود تو یا این رزمنده مثلا 8 اسله سندی ارائه کردید؟ اصلا این رزمنده 8 ساله سندی برای حضور مداومش تو طول 8 سال ارائه کرد؟

  • بله باز هم حماسه ای دیگر از فرد مدعی رزمندگی در طول 8 سال که انگار جنگ را از نزدیک ندیده!!
    1- در طول 100 سال اخیر (از جنگ جهانی اول) برای زدن تانک از نارنجک هم استفاده میشده است البته معمولا نیاز به نارنجک مخصوص بود (مثل نارنجک No 74 ST Grenade) و درحالت عادی نمیشد تانک را با نارنجک منفجر کرد مگر با انداهتن نارنجک به داخل تانک. اما در شرایطی میشه با استفاده از چند نارنجک معمولی تانک را منفجر کرد نمونه این نارنجک ها، نارنجک های M24 Stielhandgrenate در جنگ جهانی دوم بودند که به صورت تکی (برای زدن نیروی پیاده) و بصهورت دسته ای (برای زدن تانک) استفاده میشدند. (برای دیدن مدل سه بعدی به این آدرس مراجعه کنید https://blendermarket.com/products/m2-stick-grenade)
    2- حالا برای انفجار همزمان نارنجک های موجود در جنگ لازم نبود ضامن همه آنها همزمان کشیده بشه فقط کافی بود سایر نارنک ها کنار نارنجک ضامن کشیده باشه.
    3- در روایتی که من از شهید فهمیده شنیده ام ایشون یه نارنجک رو ضامن کشیدن و بقیه نارنجک ها رو به خودشون بستن و زیر تانک پریدن. طبق نکات قبل احتمال انجار همه نارنجک ها وجود داشته همچنین به طور معمول جوشن زیر تانک ها ضعیف تر از بدنه است. (مثل تانک های مرکاوای رژیم صهیونیستی که نیروهای حزب الله با استفاده از سنگرهای لانه روباهی از زیر اونها رو میزدن) همچنین نکته دیگه اینه که تانک های صدام ساخت شوروی بودن و شوروی به بعد جوشن تانک های صادراتی رو ضعیفتر میساخته تا اگه یه روزی با همون کشور وارد جنگ شد تانک های صادراتی به کیفیت تانک های اصلی نباشن.
    پس بنابر نکات گفته شده این اختمال واقع وجود داره که یک نفر بستن نارنجک به خودش و پریدن زیر تانک اونو منفجر کنه. (البته قبول دارم این احتمال کمه)
    حالا ایشون ماجرای شهید فهمیده رو میخواد زیر سوال ببره یا سواد خودش رو الله اعلم!!

  • جواب بالا را که خواندم متوجه شدم چقدر این فرد دروغگو و مغرض است نارنجک المانی ضدنفر زمان جنگ دوم را گه در همه سایت های معتبر مشخص است به دروغ ضدتانک معرفی میکند . در صحبت های فرد رزمنده اتفاقا شهید فهمیده بسیار والاتر از نادانان نون به نرخ روز معرفی شده . اگر استدلال منطقی ندارید لااقل دروغ نگویید.

  • جواب ضد منطقی به به پاسخی منطقی یغنی این. فقط بدون استدلال طرف رو بکوب. خب بنده خدا من کب گفتم این مثلا رزمنده اعتبار شهید فهمیده رو پایین آورده؟ اصلا اون کی باشه که بخواد اعتبار شهید فهمیده رو پایین بیاره؟ بحث من یه بحث تکنیکی هست. در زمان جنگ جهانی دوم نارنجک های ضدتانک زیادی وجود داشت اگه دستتون نمیشکنه برید جست و جو کنید.