تجاوز رسانه کردستان عراق به شهرهای غربی جمهوری اسلامی ایران
در تلویزیون وابسته به مسعود بارزانی رئیس حکومت خودمختار کردستان عراق بنام «روداو» پیوسته شهرهای غربی جمهوری اسلامی ایران به عنوان مناطق تحت تصرف این افراد معرفی می گردند. در آخرین اقدام در نقشه ای که به بهانۀ اعلان وضعیت آب و هوای کردستان بر تصاویر تلویزیون نشان داده می شود شهرستان ارومیه و تمامی شهرهای غربی جمهوری اسلامی ایران داخل در نقشۀ کردستان نشان داده شد. این تلویزیون رسمی که معتبرترین تلویزیون این حکومت بوده و حتی روزنامه و چندین نهاد مطبوعاتی وابسته بدان و با همین نام در کردستان عراق فعالیت می نماید دارای ارتباطات گسترده ای با رسانه های جهانی است و اینگونه تبلیغات غیرمستقیم و هدفدار نتیجه ای جز افزایش نفرت قومی در منطقه را نخواهد داشت./.تلویزیون اینترنتی روشنگری
ارسال نظر
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
راستی یه چیز دیگه ترکا کلا میگن کردا ترک های کوهستانی هستن پس لر ها هم ترک هستن!!! اونا رو دیگه کجای دلمون بگذاریم. علی برکت الله
در زمان های قدیم کورد ها در کنار هم در مرز های ایران، ترکیه ، سوریه ،عراق، زندگی میکردند جنگ های زیادی اتفاق افتاد از جمله جنگ چالدران که باعث پراکندگی ایل کورد شد اونا نه تنها کشور مستقلی برا خودشون درست نکردن بلکه این جنگ ها باعث شد تا از هم پراکنده بشن و زیر نظر دولت های دیگری زندگی کنن.
این قضیه که میگه تجاوز یه چیز بسیار اشتباه این منطقه ها متعلق به کردستان و کرد ها حق داشتن یک کشور یک پارچه رو دارن چراکه جمعیت همه کرد های جهان و در تمامی کشور ها چیزی در حدود 70 میلیون نفره آیا با این تعداد بازم کرد ها حق یک کشور رو ندارن ؟
این که میگه کردستان یک پارچه نخواهد شد فقط یه حرف شاید به خاطر بعضی از مشکلات و مسائل داخلی این گونه به نظر برسه ولی بهتون قول میدم روزی میرسه اون نقشه ای که در بالا می بینید وار نقشه جهان خواهد شد
من هم ترک شیرازم
از اینجور ترکایی که به کردها فوش میدن به شدددددددت ناراحت و مثل شما آقای*علی.کرمانشاه*دلسرد میشم
ولی باور کنین اینا ترک نیستن بلکه تفرقه اندازن
بنده به شخصه میگم کردها مهربان ترین،وطن پرست ترین،با اصالت ترین....... هموطنان من هستند♡
با اینکه تا به حال کرد از نزدیک ندیدم ولی حس خوبی نسبت به تاریخ،زبان،فرهنگ،لباس...... شان دارم
من از طرف اُ تورک لَری که گَلموشلَر کوردلَری سویوش وِرمیشلَر عذرخواهی عِدیرَم♡
بژی کورد
البته میدونم کردها از هر ایرانی،ایرانی ترو وطن پرست ترو مهمان نواز تره
تا حالا اینقد از یه گزارش هواشناسی هیجان زده نشده بودم..
بعدش بین شهر ها فرق نمیزاره همه ی شهر های کردنشین
کردها از اقوام اصیل ایرانی هستن و مردم خیلی خوبی هستن اما آنها قبایلی کوچ رو بوده اند و به دنبال چراگاه در محدوده چند کشور پراکنده شده اند و ادعای سرزمینهای دیگران هیچگونه مبنای معتبری ندارد.
نتايج نااميدكننده بود
اين فعال حقوق زنان در رابطه با پروژه تحقيقاتي انجام شده توضيح داد: این پروژه با حمایت نهادهای مختلف سازمان ملل و انجمن نروژی پناهندگان، دانشگاه صلاحالدین و همچنین بنیاد بینالمللی واروین برای زنان در اقلیم کردستان انجام شد؛ بزرگترین پروژه تحقیقی درباره خشونت علیه آوارگان زن کرد سوریه در خاورمیانه که بیش از 1835 نمونه را در سه شهر و کمپ آوارگان دومیز در بر می گرفت.
عزيزي در پاسخ به اين سوال كه وضعيت زنان در پايان اين تحقيق چگونه ارزيابي شد، گفت: به عنوان مسئول پروژه می توانم بگویم نتایج حاصل از این تحقیق ناامید کننده و فاجعه آمیز بود.
تجاوز به 63 درصد از زنان آواره در كردستان
وي در بيان آمارها تصريح كرد: بیش از 63 درصد زنان آواره اظهارداشتند که در اقلیم کردستان مورد تهدید، خشونت جنسی، آزار و اذیت و تجاوز قرارگرفته اند، بیش از 53 درصد مهاجمان کارمندهای نهادهای بین المللی حافظ حقوق بشر یا نهادهای رسمی مسئول رسیدگی به امور پناهندگان، مدیران محل کار و رانندگان تاکسی بوده اند.
کافر و نامسلمان تویی که داری دروغ به دهن پیامبران خدا میبندی، از خدا شرم کن.
با دلیل های زیادی میتونم دهنتو ببندم اگه خیلی ادعای ایرانی بودن داری بیا بریم آزمایش ژنتیک بدیم ببینیم کی با اصالت تر و آریایی و ایرانی تبار تره.
این متن در صفحه 24 تاریخ الترک کاشغری آمده است. القاب پدران خود را به دیگران نسبت ندهید.
منابع :
منابع :
[1] . کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج ۵، ص ۱۵۸، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم،
شیخ طوسی، تهذیب الأحکام، محقق، مصحح، موسوی خرسان، حسن، ج ۷، ص ۱۱، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم،
شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، جلددوم ص ۱۶۴، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ دوم
الكافي (ط - الإسلامية)؛ ج5، ص: 158:«مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى وَ غَيْرُهُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَمَّنْ حَدَّثَهُ عَنْ أَبِي الرَّبِيعِ الشَّامِيِّ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام فَقُلْتُ إِنَّ عِنْدَنَا قَوْماً مِنَ الْأَكْرَادِ وَ إِنَّهُمْ لَا يَزَالُونَ يَجِيئُونَ بِالْبَيْعِ فَنُخَالِطُهُمْ وَ نُبَايِعُهُمْ فَقَالَ يَا أَبَا الرَّبِيعِ لَا تُخَالِطُوهُمْ فَإِنَّ الْأَكْرَادَ حَيٌّ مِنْ أَحْيَاءِ الْجِنِّ كَشَفَ اللَّهُ عَنْهُمُ الْغِطَاءَ فَلَا تُخَالِطُوهُمْ». حضرت امام صادق(علیه السلام)عليه السّلام به أبو ربيع شامى فرمود: با كردها آميزش نكنيد زيرا كردها طايفهاى از جنّ هستند كه خداوند پرده از رويشان برداشت.
حديث مذکور در کافي هم آمده است بدينصورت که امام صادق –عليه السلام- به ابي ربيع شامي فرمود: «لا تنکحوا من الاکراد احد فانهم جنس من الجن کشف عنهم الغطاء»! «با هيچ يک از کردها زناشويي مکنيد زيرا آنها از جنس جنّيان هستند که پرده از آنان برداشته شده است»! (الفروع من الکافي، ج 5، چاپ دارالکتب الإسلامية).
علامه مجلسی در تفسیر این روایت می نویسند:«و ربما يأول كونهم من الجن بأنهم لسوء أخلاقهم و كثرة حيلهم أشباه الجن، فكأنهم منهم كشف عنهم الغطاء».(مرآة العقول، المجلسی،ج19، ص)146.
من لا يحضره الفقيه، ج 3، ص 164 مقايسه شود با ترجمه آن در ج 4، ص 218.
حديث مذکور در کافي هم آمده است بدينصورت که امام صادق –عليه السلام- به ابي ربيع شامي فرمود: «لا تنکحوا من الاکراد احد فانهم جنس من الجن کشف عنهم الغطاء»! «با هيچ يک از کردها زناشويي مکنيد زيرا آنها از جنس جنّيان هستند که پرده از آنان برداشته شده است»! (الفروع من الکافي، ج 5، چاپ دارالکتب الإسلامية).
الكافي ج5، ص158
روضة المتقين في شرح من لا يحضره الفقيه (ط - القديمة) ؛ ج6 ؛ ص440
«و قال عليه السلام لأبي الربيع الشامي» رواه الشيخان في الصحيح، عن علي بن الحكم، عمن حدثه، عن أبي الربيع الشامي قال: سألت أبا عبد الله عليه السلام فقلت إن عندنا قوما من الأكراد و إنهم لا يزالون يجيئون بالبيع فنخالطهم و نبايعهم؟
فقال: يا أبا الربيع لا تخالطوهم فإن الأكراد حي (أي قبيلة) من أحياء الجن كشف الله عنهم الغطاء فلا تخالطوهم أي إنهم بمنزلتهم، لبعدهم عن الإنسانية فإنهم أعراب العجم، و الظاهر شمولهم للألوار أيضا، و يمكن أن يكون على الحقيقة و كان أصلهم الجن و لم يكونوا من بني آدم و كانوا من الشياطين، فجعلهم الله تعالى في صورة بني آدم و الله تعالى يعلم.
[2] . اساس التقدیس، الرازی، ص5.
[3] . سیراعلام النبلاء ذهبی ،ج18ص120.«العلامة الماهر ، المحقق الباهر ، أبو القاسم ، الحسين بن محمد ابن المفضل الأصبهاني ، الملقب بالراغب ، صاحب التصانيف. كان من أذكياء المتكلمين ، لم أظفر له بوفاة ولا بترجمة».
[4] . نوادر ترجمۀ محاضرات الادباء و محاورات الشعراء والبلغاء،تالیف راغب اصفهانی «م396-401ه»ترجمه:محمد صالح قزوینی، ص87.
[5] . شرف نامه - تاریخ مفصل کردستان ، ج 1 ص 21- 22 ، المؤلف: شرف خان بن شمس الدین البدلیسی (المتوفى: 945هـ) ، الناشر: فرج الله ذکی الکردی – الازهر - مصر . شرف نامه - تاریخ مفصل کردستان ، ج 1 ص 21- 22 ، المؤلف: شرف خان بن شمس الدین البدلیسی (المتوفى: 945هـ) ، الناشر: فرج الله ذکی الکردی – الازهر - مصر
[6] . تاج العروس من جواهر القاموس ، ج 9 ص 105 ، المؤلف: محمّد بن محمّد بن عبد الرزّاق الحسيني، أبو الفيض، الملقّب بمرتضى، الزَّبيدي (المتوفى: 1205هـ) ، المحقق: مجموعة من المحققين ، الناشر: دار الهداية
[7] . العظمة ، ج 5 ص 1681 ، المؤلف: أبو محمد عبد الله بن محمد بن جعفر بن حيان الأنصاري المعروف بأبِي الشيخ الأصبهاني (المتوفى: 369هـ) ، المحقق: رضاء الله بن محمد إدريس المباركفوري ، الناشر: دار العاصمة - الرياض ، الطبعة: الأولى، 1408
المنتظم في تاريخ الأمم والملوك ، ج 16 ص 87 ، المؤلف: جمال الدين أبو الفرج عبد الرحمن بن علي بن محمد الجوزي (المتوفى: 597هـ) ، المحقق: محمد عبد القادر عطا، مصطفى عبد القادر عطا ، الناشر: دار الكتب العلمية، بيروت ، الطبعة: الأولى، 1412 هـ - 1992 م
[8] . البداية والنهاية ، ج 15 ص 794 ، المؤلف: أبو الفداء إسماعيل بن عمر بن كثير القرشي البصري ثم الدمشقي (المتوفى: 774هـ) ، تحقيق: عبد الله بن عبد المحسن التركي ، الناشر: دار هجر للطباعة والنشر والتوزيع والإعلان ، الطبعة: الأولى، 1418 هـ - 1997 م ، سنة النشر: 1424هـ / 2003م
البداية والنهاية ، ج 15 ص 794 ، المؤلف: أبو الفداء إسماعيل بن عمر بن كثير القرشي البصري ثم الدمشقي (المتوفى: 774هـ) ، تحقيق: عبد الله بن عبد المحسن التركي ، الناشر: دار هجر للطباعة والنشر والتوزيع والإعلان ، الطبعة: الأولى، 1418 هـ - 1997 م ، سنة النشر: 1424هـ / 2003م
این متن در صفحه 24 تاریخ الترک کاشغری آمده است. القاب پدران خود را به دیگران نسبت ندهید.
کردهای ایران برادران و خوهران ما هستند که سالها فرهنگ ما گرهخورده و یکپارچه شده است.
درمورد عقاید شیعی نسبت به کردها و جن و امثال اینها انقدر راحت حرف نزنید و مهمل نبافید. اگر عقیده شیعی است چرا یک عالم شیعی به آم معتقد نیست!
اصلا حدیثی که روایت میشود نه راویاش ثقه است و نه سلسله سندی کامل است!
فارس هستم ولی دوستان کرد بسیاری دارم.
ممکن است دویست سال بعد قارسها پلیدترین قوم جهان شوند چون فرهنگشان از بین برود و بد شوند. و ممکن است برعکس اتفاق بیفتد.
بحث نژاد نیست بحث فرهنگ است که بحمدالله فرهنگ کرد و فارس و لر و... در ایران آمیخته و الکشده و یک فرهنگ غنی است اگرچه عیوبی داریم که متعلق به همه ماست و همهجا هست لکن در مجموع فرهنگ ما قابل انکار نیست.
سلام
کاربر Mr,p_balçi
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/Mr,p_balçi
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/Turboratur
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/Jkhf9
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/سانی20
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/Night_2020
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/Mobina,_R1
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/Mr_fari
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/B13,_feri
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/Yossardaz
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/Elmansh
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/Mahdidini
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/Saeid_120
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/Hosseini_azaran
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/N-Panahiazar
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/Guzalzade
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/Hamed.Tabriz
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/Abhoko98
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/Abadpours
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/Babak_khoram
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/Amir_ghorbanpour
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/5.200.96.51
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/5.218.226.82
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/5.121.223.201
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/5.74.199.75
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/5.122.128.228
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/5.126.67.97
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/5.161.57.41
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/5.115.193.78
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/79.141.163.37
https://fa.wikipedia.org/wiki/ویژه:مشارکتها/64.62.219.157
در اسلام و تشیع معاشرت و معامله با کرد ها نهی شده است و کردها از طایفه جن و نیمه جن می باشند .
یا چیزی نگو یا اگه میگی یکم مطالعه کن بعد حرف بزن
و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا و اذکروا نعمت الله علیکم اذ کنتم اعداء فألف بین قلوبکم فأصبحتم بنعمته اخوانا و کنتم علی شفا حفره من النار فأنقذکم منها کذلک یبین الله لکم آیاته لعلکم تهتدون»
سوره آل عمران آیه 103
و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد و پراكنده نشويد و نعمت خدا را بر خود ياد كنيد آنگاه كه دشمنان [يكديگر] بوديد پس ميان دلهاى شما الفت انداخت تا به لطف او برادران هم شديد و بر كنار پرتگاه آتش بوديد كه شما را از آن رهانيد اين گونه خداوند نشانه هاى خود را براى شما روشن مى كند باشد كه شما راه يابيد
این نقشه یک واقعیت تاریخی است که ملت کوردستان همواره از پایین نقشه تا انتهای نقشه کورد بوده و هستند یعنی تقریباً بالغ بر پنجاه تا شصت میلیون کورد روی این نقشه (شصت میلیون نفر کورد زبان) با گویش های مختلف از لک ، لور،کلهور، کورمانج، اردلان، سوران، گوران، شکاک،هورامی، جاف، ووو...
با چندین دین و مذهب مختلف زندگی میکنند و همواره مورد تجاوز ترکیه و ایران و دسیسه های جهانی قرار گرفته شده اند
حدود صد سال گذشته انگلستان و فرانسه مستعمره گر یک عهده نامه جهانی را به اسم سایسپیکو وصف کردند برای جدا سازی کوردستان بزرگ به چهار قسمت چون کشتن این همه انسان کار راحتی نبود اما به لطف ایران و ترکیه و عراق و سوریه این کار هم به راحتی انجام شد تمام کشور های بزرگ مثله روسیه و آمریکا هم متحد همچنین جنایت های ضد کورد هستند. ترور اعدام تبعید زندان شکنجه داعش بمب های شیمیایی، ژینو ساید کشتار دسته جمعی، برای نابود کردن ملت کورد کاری بسیار وقیحانه چهار کشور(ایران و عراق و سوریه و ترکیه) با بازی گردانی آمریکا و انگلستان و روسیه با پول های کثیف عربستان سعودی و امارات و قطر و کویت با رهبری اسرائیل برای تاراج کردن قدمت و عوض کردن تاریخ و از بین بردن هویت ما کوردها همواره تلاش کرده اند
حالا من از شما سوال دارم به نظر شما کشور ایران که زبان های مختلف دارد باید کشور باشد یا اینکه کوردستان که شصت میلیون کورد زبان دارد؟؟؟
به نظر شما بیست و پنج میلیون کورد در کشور ترکیه مهاجر هستند یا ساکن؟؟؟
به نظر شما کدام کشور به جز صدام حسین مملکت خودش رو بمباران شیمیایی میکند آن هم فقط کورد هایش را مگه شهر حلبچه جزو خاک عراق نبود؟؟؟
کدام کشور است که به حمله نظامی علیه کشورش هیچ اعتراض و اقدامی نمیکند به جز سوریه که شهر عفرین که کورد هستند در تصرف ترکیه است مگر عفرین جزو خاک سوریه نیست؟؟؟؟
مردم ایران ما کورد ها کل تاریخ برای ما ثابت کرده که به جز دشمن هیچ دوستی نداریم ما تجزیه طلب نیستم فقط میخواهم که پازل به هم ریخته ی خودمان را دوباره بسازیم چیزی که متعلق به ما است یک کشور مستقل برای مقابله با ظلم و ستم چند صد ساله ی تمام دنیا است ما خواهان یک کشور هستیم کشوری به دور از تبعیض و اقلیت شناخته شدن ...
دوم از روی جهالت نه که از روی سوال آمدم که به شما بدهم جواب ;یک در زبان من لر امروژ گی و جته کوردی کی یا بوشم دوروژتر گی وجمه کوردی کم :چه معنی میده متوجه نشدی واست فارسی منویسم که متوجه شی امروز نوبت خونه چوپانی کنی و دوروز دیگه نوبت منه چوپانی کنم در زبان من لر ولک کورد و کوردی معنی بجز چوپان نمیده و نخواهد داد چون در زبان من واژه کورد یا کوردی به این معنی هست دو پانکوردهای که افکار و فکر این رو میکند که روزی میرسه که کرمانشاه ایلام لرستان و غیره ...شهرهای ایران من رو می تونن به کمک اسرائیل و انگلیس تخم حرام بگیرن خواب دیدن چون خاک ایران نگهبانی به نام لر داره که هیچوقت نمیزاره یهودیهای حرمزاده به حدفهاشون برسن اونم با یه عده چوپان...
میگن شتر در خواب بیند پنبه دانه ,گه مشت مشت خورد گه دانه دانه
شما بهتر برین همون کردستان عراق رو تشکیل بدین چون اینجا شمشیر دو لبه ای داره به نام لر که هر حیوانی بخواد به خاکش دست درازی بکنه دستانش قطع خواهد گردید.
ملت لک لر و غیره برادران لرم هیچ ربط و رابطه ای با چوپانها ندارند و از روی دگر با شما خواهم کرد جنگ
الان تو فضای مجازی هیچ اتفاقی نخواهد افتاد
مرد میخواد و زن تا به روز نبرد,
دیگه لک و لر رو به کورد نچسبونی که یه جوری واست از ساخته شدن قومت تاریخ رو میکنم که خجل روی و شگفت از تو درنیاید دگر سخن ...
گم شو احمق پاناکورد
زند با لر زنده باد لک زنده باد ایران آباد جاوید ایران
این واقعیت ارومیه سنندج کرمانشاه ایلام
کرد هستن چیز بدی نگفته
تماس با ما h.qaher@yahoo.de
۱۳۹۷ شهریور ۱۷, شنبه

طاهره خدانظر

منجی در ادیان ابراهیمی(اسلام و مسیحیت و یهود)
در تمام ادیان هدف منجی، برپایی قسط و عدل در رسیدن آدمی به مقام انسانیت است که با تصحیح و تجدید عقیده، از میان بردن انحرافات و بدعتها در دین، وحدت کامل و امنیت دائمی جهانی ، عدالت واقعی و مترقی در همه ی زمینه ها و برخورداری از همان سعادت بزرگ ابدی خواسته شده که قرب و نزدیکی به پروردگار متعال است.
هنگامی که نوح از خداوند می خواهد در سرزمین مبارک نزولش دهد[۲۹/مؤمنون]-تورات ،پیدایش- که در شرناخ در کردستان ترکیه بر کوه جودی قرار گرفت. همان سرزمینی که ابراهیم در آن طلب به اطمینان قلبی رسیدن در زنده شدن مردگان کرد. گویا مکان رجعت قبل از قیامت است. آیا جز این است که مبارکی سرزمین بعلت سرچشمه بودن رسالت الهی است؟ از آثار نوح و همچنین ابراهیم از شهر اور محل آتش زدنش تا حران در اورفای [کردستان ترکیه] محل تولدش و محل اسکان اسحاق و یعقوب.
از اشارات دینی جایگاه های موجود برای نبرد آخر الزمانی همچون دابق-در کردستان سوریه- که داعش با ورود به آن شهر هم مجله ی خویش را بنام دابق نشر داد وهم خود را گروه موعود در دابق جا داد.
بر اساس کتاب مقدس عهد قدیم و جدید جنگ سرنوشت ساز در نزدیک کوه صهیون در هرمجدون و یا آرماگدون در همان سرزمین خواهد بود.
در یونان باستان آن سرزمین را میسوپتامیا نام دادند که از کناره های رود فرات و نواحی تمام زاگروس را در بر می گرفت به عبارتی از خلیج فارس تا دریای سیاه ادامه داشت. که مرکز تمدن بشری بوده به علت وجود انبیاء؛ حتی جایگاه مانی، پیغمبر نقاش که با نقاشی پیام خویش را ابراز میکرد و بعثت گاه داوود خوش الحان هم بوده است که کتاب مزامیرش در قالب شعر است. در کل الهامبخش تمدن یونانیان باستان بوده است.
بعد از نجات ابراهیم از آتش نمرود با زنش سارا به امر خدا به مسافرت میرود آنهم به طرف غرب وطن خویش یعنی وارد فلسطین میشود. در فلسطین حاکم بر سارا طمع کرده و او را به دربار میآورد و با احساس خشک شدن دستانش در مقابل سارا وحشتزده میشود و از او میخواهد به حالت اول برگرداند که بعد از رها کردن سارا او را تکریم کرده و کنیزی به اسم هاجر به او میبخشد.
سارا به علت نازایی از ابراهیم میخواهد که با کنیزش هاجر ازدواج کند. هاجر صاحب فرزندی به اسم اسماعیل میشود.
باز خداوند به ابراهیم امر میکند که به طرف شرق حرکت کند که به مکهی امروزی وارد میشوند.- مکه در شرق اورفا و فلسطین در غرب اورفا قرار دارد- باز به امر خداوند ابراهیم هاجر و نوزادش را در بیابان مکه رها نموده و خود و سارا به حران در اورفا بر میگردند.
در زمان جوانی اسماعیل، ابراهیم خانهی کعبه را با او بنا نهاد.- و پیامبر اسلام از فرزندان و نسل اسماعیل است_[ ملة ابیکم ابراهیم- تو از ملت پدرت ابراهیم هستی]حج ۷۸
هنگامی که ابراهیم از امتحان ده گانه خداوند نجات یافت دعا کرد که رسالت و امامت در بین فرزندان او باشد. که خداوند برای فرزندان صالح او قبول کرد و گفت عهد من به ظالمین از آنها نخواهد رسید- بقره ۱۲۴-.
خداوند در سن پیری ابراهیم به او و زن نازا اش بشارت تولد اسحاق را داد و از پشت او یعقوب را.
یعقوب در فراق یوسف صبر و تحمل بسیار کرد که خداوند او را اسرائیل نامید- بسیار مقاوم-. بعد از آنکه خداوند یوسف را در زندان مصر به عزیزی مصر رسانید یعقوب یا همان اسرائیل با فرزندانش راهی مصر شدند. بر اساس کتاب ارمیا توصیهی یعقوب پیامبر به فرزندانش آن بود که برای ازدواج به سرزمین مادری خویش - کردستان- برگردند تا نسل رسالت در میان آنها باشد.
با ادغام نشدن پسران اسرائیل با مردم مصر، به صورت کاملأ مشخص در بین مصریان زندگی میکردند. تا در زمان فراعنه یا فرعونها به بردگی کشیده شدند و با رهبری موسی(ع) که از فرزندان بنی اسرائیل بود نجات یافتند و به فلسطین آمدند- مکان ورود ابراهیم در اولین سفر به غرب- بنی اسرائیل با آزار و اذیت عربهای ساکن آنجا مواجه شدند و حتی مورد هجوم قرار میگرفتند. بنی اسرائیل در زمان سموئیل نبی قدرت یافتند و طالوت فرمانروایی آنها شد که با داوود پسر جوانی که کشنده ی جالوت بود اختلاف پیدا کردند و داوود به سرزمین اجدادی- کردستان- پناه برد. داوود در آنجا ازدواج کرد و به پیامبری هم رسید.
در آن هنگام باز بنی اسرائیل زیر سلطهی عربهای کنعانی قرار میگیرند و از مردمان سرزمین اجدادی طلب کمک میکنند که داوود (ع) با سپاهی اورشلیم را محاصره میکند و بعد از فتح ، آن را پایتخت خویش قرار داد. - یهودیها داوود را پادشاه خود می دانند نه پیامبر -
سلیمان پسر داوود مسجدالاقصی یا قدس را بنا نهاد؛ مسیح هم از فرزندان بنی اسرائیل است[ از ذریه ی ابراهیم است (قرآن)] اما یهودیان او را نپذیرفتند و دیگر ملل به او ایمان آو
ردند.
بر مبنای اسناد موجود؛ رسالت خداوند بر فرزندان ابراهیم چون دو رود بزرگ هدایت انسان ها را در شرق کعبه را معبد قرار دادند و در غرب مسجدالقصی- قدس- را .
اکثر احادیث راجع به امامان بعد از نام آنها با پدرانشان در آخر- مهدی- را خلف الحجه ( آخرین حجت) نام میبرند. تنها در موارد کمی به ابن الحسن العسکری اشاره شده است. اگرچه تولد مهدی مستند است . در اصل امام حسن عسکری از ناحیهی امامت پدر مهدی است. همچون طبیعت قرآن که به محمد(ص) می گوید: تو ملت پدرت ابراهیم هستی-حج۷۸- ابراهیم را به پدرش نام می برد.
وجود ۱۲۸ حدیث معتبر از کتب شیعی که مهدی از فرزندان اسماعیل پسر امام موسی کاظم است که باعث گمان و تصور عده ای شده که اسماعیل هم پسر بزرگ امام موسی است و هم پدر مهدی است پس او امام است( فرقه ی اسماعیلیه).
در سنت الهی نوعی چالش در غیب گویی قرار گرفته است که نیاز به تفکر و تدبر دارد.
برای نمونه همه تصور داشتند که زن عمران مسیح را بدنیا بیاورد اما مریم متولد شد. در فلسفه ی تولد مهدی از نرجس هم، نرجس هرگز حامله نبود. اما مسئله خاصی به عبارت دینی در عالم شهادت در جریان بوده است. در با لای کوه ، یوحنا شاهد آشکار شدن موسی و الیاس بر مسیح میشود و آنها را میشناسد. در یهود: شناخت آصف بن برخیا بر سلیمان و قدرت فهم و تشخیص آصف. در قرآن: ذکر وقایعی شهودی در قالب الم تری-مگر ندیدی- بیان میکند که قبل از تولد پیامبر اتفاق افتاده و خداوند پیامبر را شاهد گرفته است. مگر ندیدی جماعتی که از ترس مرگ به بیابان گریختند و هزاران نفر بودند... .(۲۴۳ بقره) پیامبر میگوید قوم حزقل بودند و از ترس طاعون گریختند!! و الم تری های دیگر ۲۵۱ و ۲۵۸ بقره و الم تر کیف فعل ربک به اصحاب فیل. که در زمان تولد او اتفاق افتاد. پس ظاهر شدن مهدی بر امام حسن عسکری امری تعریف شده است.
منجی از کدام ملت است؟
نور ۳۵: خداوند نور آسمانها و زمین است. چون ستارهای تابناک است ایستاده بر درخت مبارک زیتون[ بر قاعده اصلی قرار دارد] نه شرقی است و نه غربی... . نور در نور است و خداوند هر کس را بخواهد به طرف نورش هدایت می کند. پیامبر اسلام (ص) می فرماید: مهدی لونه لون العربی و جسمه جسم الااسرائیلی و وجهه کالکوکب الدری: مهدی رنگش و چهره اش همچون عرب هاست-یعنی عرب نیست شرقی نیست- و جسم و اندامش مانند اسرائیلی هاست -یعنی اسرائیلی نیست غربی نیست- و سیمایش مانند ستارهای تابناک است. با بیان دیگر می فرماید: مهدی من اهل بیتی، یملک الملک العرب کله: مهدی از اهل بیت من است، مالک تمام عرب ها میشود- یعنی غیر عرب است و حاکم عرب ها می شود.
در مکاشفهی یوحنا باب ۱۱ آمده است: که شیری از سبط داوود است که بر ریشه یعنی از میان مردمان و ملت ابراهیم است. کتاب عهد قدیم اشعیاء۱۱ : نهالی از تنهی [اصلی] یسی بیرون آمده، شاخه ای از ریشه هایش خواهد شکفت و در تعبیر دیگر شکوفه بر ریشه می زند نه بر شاخهی شرقی و نه بر شاخهی غربی است - که باز اشاره به ابراهیم و ملت ابراهیم دارد.
باز قرآن بقیة الله اشاره میکند. شروع با ابراهیم و مانده ی آن با مهدی موعود باقی مانده الهی.
کثرت احادیث ودلایل فراوان و کتمان و انحراف مسلمانان هم فراوان.
اولین برخورد با امام زمان از طرف کردهاست لینک بیان احادیث از زبان جلال الدین الصغیر امام جماعت بغداد در یوتیوب در پایان مقاله برای پژوهش بیشتر میگذارم.
مردمی که مهدی در میانشان قیام میکند.
قرآن قصص۵: و می خواهیم منت بگذاریم بر کسانی که مستضعفاند در زمین ، قرار دهیم امام را در میانشان و آنها را وارث زمین کنیم. - مهدی در میان مستضعفین-
مستضعف در قول امام حسین(ع) یعنی ملتی که توان مبارزه و پتانسیل ادارهی خویش را دارد اما در زنجیر است. استضعاف یعنی به بندگی کشاندن در حالی که نه فقیرند و نه ناتوان.
از قرن نوزدهم به بعد سرزمین و ملت ابراهیم مکان داد و ستد ایران و شوروی،عثمانی و صفویه بوده و با ظهور و گسترش امپراتوری انگلستان و فرانسه و مانع پیشروی آنها با وجود فتواهای بزرگان کرد همچون شیخ محمود و شیخ سعید پیران و ... استعمار را بر آن داشت با تشکیل کشورهای نو پا همچون عراق و سوریه در صدد تقسیم کردستان تا سرکوب شورشی های کرد توسط حکومتهای مرکزی انجام گیرد.(توافق سایکس- بیکو)
کشتار ۱۵۰ هزاری کردهای شیعی در درسیم توسط عثمانیهای سنی- انفال ۲۰۰ هزاری کرد عراق - قتل و تبعید بیش از نیم میلیون کرد در داخل ایران بعد از مرگ رهبرشان سمکو- و قتل و عام کردها در سوریه توسط حافظ اسد، در سوریه کردها هنوز شناسنامه هم ندارند. کردها تنها ملتیاند که زنان و دخترانشان که در اسارت داعش بودند بین مسلمانان عرب منطقه خرید و فروش شدند وهنوز هم میشوند.
در کل کردها در کردستان به وفور زندانی شده و میشوند و اعدام میشوند. همواره تلاش در صلب هویت آنها و انکار وجودیشان، حاکم کردن ترس و وحشت بر آنه
ا و زدن حتی با اسلحه ی شیمیایی و در آخر تقسیم کردستان بین پنج کشور منطقه. موارد مذکور تنها مورد اخباری روزمره بوده و هست.
در تورات در ارمیا اشاره به برپایی حکومت خداوند در ایلام دارد.
مزمور(داوود)۳۷: برکت یافتگان وارثان خواهند بود.
مزبور سلیمان۸۳: زنجیر شدگان، قوم ها و ملتها را دادرسی خواهند کرد و فرزندان فقیر را نجات خواهند داد.
منجی و کتاب تأویلش:
در هر سه دین آمدن منجی برای برپایی عدالت و دادگستری و بلوغ انسانیت است که به شریعت جدید اشاره نشده است.در اسلام اشاره به ختم نبوت با آمدن پیامبر اسلام(ص) شده است. در قرآن اشاره به آمدن تأویلش شده است. هل ینظرون تأویله... اعراف۵۳- آیا چشم براه تأویلش هستی که قطعأ روزی تأویلش خواهد آمد.(تفسیر جریر طبری). در قرآن اشارهی آیه به خود قرآن همچون ان هذالقرآن یهدی للناس یا إن هذالقرآن ها فراوانند که به معرفی قرآن میپردازند اما در آیهی ۲ بقره: ذالک الکتاب لاریب فیه هدأ للمتقین- آن کتاب هیچ شکی در آن نیست هدایتگر متقین است- در تفسیر شیخ محی الدین ابن العربی اینگونه بیان شده است: ذالک الکتاب اشاره به کتاب وعده داده شده به مهدی موعود است که کتابی تأویل برای تمام کتاب های مقدس ادیان است و او روایتی از زبان حضرت عیسی(ع) یادآور می شود که می فرماید: ما پیامبران برای شما وحی و شریعت می آوریم اما تأویل و تفسیر آنها در آخرالزمان توسط مهدی آورده می شود. تفسیر شیخ محی الدین-ج۱
در کتاب مجلسی جلد ۵۲[ از امام علی(ع)]: یقوم قائم بأمر جدید و کتاب جدید و سنة جدیدة و قضاء علی العرب شدید-قائم قیام می کند به امر جدید و کتاب جدید و شیوه ی جدید که بر اعراب قبولش خیلی سخت و سنگین است.
شیخ محی الدین در فتوحات مکی: مهدی به آنچه که توسط ملکهی الهام از شریعت القا شود حکم میکند،همانا الهام ها شرع محمدی است و بدان حکم می کند چنانچه حدیث است یقفوا اثری و لا یحظی-دنباله رو من است و خطا نمی کند- پس پیامبر او را به ما چنین معرفی می کند که ملکه ی الهام او را راهنمایی میکند.
ابن صبیان شافعی می گوید: برای مهدی روا و جایز است که طریقه ی شناختش از مسائل بوسیله ی احکام الهام شده باشد [ کتاب الا ذاعه بین یدی الساعة سید محمد حسن].
شیخ مفید درکتاب الاختصاص: یا أیها الذین اوتوا الکتاب آمنوا بما نزلنا علی عبدنا [یعنی قائم علیه السلام] قبل إن نطمس وجودها... - نساء۴۷(داخل کروشه اشارهی شیخ مفید است).
کتاب مزامیر هفتم داوود: ۳۰ دهان صالح حکمت بیان میکند و زبانش انصاف را ذکر مینماید-۳۱ شریعت خدایش در دل است پس قدمهایش نخواهد لرزید.]
کتاب مقدس مزمور سلیمان هفتاد و دوم[ خداوندا احکامت را به ملکت عطا کن جهت فرزند آسایش و صلح برای مردم و الفت و مهربانی را در دامنهی خشکی ۴ ساکنین قوم ها را دادرسی خواهد کرد و فرزندان فقیر را نجات خواهد داد و ظالمان را زبون خواهد کرد.
کتاب مقدس عهد قدیم اشعیاء نبی باب یازدهم:[ ۱و نهالی از تنه ی (اصلی) یسی بیرون آمده، شاخه ای از ریشههایش خواهد شگفت۲ و روح معرفت و ترس خداوند است.۷ کتاب مقدس صفنیا باب سوم:[۸ بنابراین خداوند می گوید منتظر من باشید تا روزی که برای باز گرفتن برخیزم زیرا که قصد من این است که امتها را جمع کنم. زیرا در آن زمان زبان پاک به امتها باز خواهم داد تا جمیع ایشان به یک دل عبادت کنند.]
کتاب مقدس عهد جدید انجیل متی باب۲۴[ ۲۷ زیرا همچنان برق از شرق ساطع شده تا به غرب ظاهر میشود که ظهور پسر انسان چنین خواهد شد].[۳۶ اما از آن روز و ساعت هیچ کس اطلاع ندارد، حتی ملائکه هم، جز خداوند و بس.که یکمرتبه خواهد بود.](قرآن: هل ینظرون الا ساعة ان تأتیهم: یعنی ظهور یکدفعه و همه غافلند.
کتاب عهد جدید مکاشفه ی یوحنا رسول باب۵:[ ۱ و دیدم بر دست راست تخت نشین کتابی را مکتوب است از درون و برون و مختوم به هفت مهر ۲ فرشته ی قوی را دیدم که به آواز بلند ندا می کند که کیست مستحق اینکه کتاب را بگشاید و مهرهایش را بردارد.۳ و هیچ کس در آسمان و زمین و در زیر زمین نتوانست آن کتاب را باز کند یا بر آن نظر کند ۴ و من به بشدت گریه می کردم زیرا هیچ کسی که شایسته ی گشودن کتاب و یا خواندن آن یا نظر کردن برآن باشد یافت نشد ۵ و یکی از پیران به من گفت گریان مباش اینک آن شیری که از سبط یهودا و از ریشه ی داوود است غالب آمدهاست تا کتاب و هفتمهرش را بگشاید.]
سلطنت قائم بعد از مرگ اوست؛
قرآن نحل ۳۸: و اقسمو با الله جهد ایمانهم لا یبعث الله من یموت بلی وعدأ علیه حق... . و سوگند به الله میخورند با شدت ایمانشان که خداوند کسی که مرد زنده نمیکند .بله وعدهی حقی است بر او (زنده کردنش) اما اکثر مردم نمیدانند.
امام جعفر (ع) از ابا بصیر میپرسد مردم چه میگویند در مورد این آیه ؟ آبا بصیر جواب داد مردم میگویند آیه در مورد قسم مشرکین است در برابر رسول خدا(ص) که سوگند خوردند مرده ها زنده نمی شوند- امام ج
عفر (ع) فرمود از هم پاشیده باد کسی که اینگونه از روی نا دانی سخن میراند آیا مشرکین الله را میشناختند؟ مگر سوگند آنها به لات و عزی نبود؟! گفتم پس منظور آیه چیست؟ فرمود بعد از مرگ مهدی، گروهی از مسلمانان در مقابل مؤمنان به مهدی قسم میخورند به شدت باورشان به الله که خداوند مهدی را زنده نمیکند اما آن وعدهی حقی است بر مهدی که زنده خواهد شد و آنها خواهند دید. [تفسیرهای قمی و عیاشی]
ابن کوالی در مسجد کوفه از امام علی در مورد شاخ های ذوالقرنین پرسید که از طلا بود یا از نقره؟
امام علی فرمود او شاخ از طلا و نقره نداشت و بندهی صالح خدا بود و صاحب دو مدت زمان بود اول بر سرش زدند و او را کشتند که خداوند بعد از مدتی او را زنده کرد .این سنت هم، در مهدی موجود است.تفسیر البرهان ۲
رسول خدا (ص) : ذوالقرنین صاحب دو زمان زندگی کردن بود اول او را کشتند و خداوند زندهاش و حاکم جهانش کرد وخداوند این سنت را برای مهدی فرزند من قرار داده است.البرهان
امام جعفر: آنچه تقدیر ذوالقرنین بود برای مهدی هم مقدر شده است. تفسیر البرهان سوره کهف ۸۳
امام باقر(ع): قائم یعنی بعد از مرگ قیام کردن مجلسی جلد ۵۲
کتاب عهد جدید یوحنای رسول باب پنجم:
[ و سرودی جدید می سرایند و می گویند مستحق گرفتن کتاب و مهرهایش هستی زیرا که ذبح شدی و مردمان را برای خدا از هر قبیله و زبان و قوم و امت خریدی]
یوحنا باب ۱۹[ ۱۲ و چشمانش چون شعله ی آتش و بر سرش افسرهای بسیار و اسمی مرقوم دارد که جز خودش کسی آنرا نمیداند ۱۳ و جامهی خونآلود در بر دارد و نام او را کلمه ی خدا می خوانند].
کتاب مقدس عهد قدیم دانیال باب دوازدهم [۱ و آن زمان میکائیل امیر عظیمی که برای پسران قوم تو ایستاده است بر میخیزد... ۲و بسیاری از آنان که در زمین خوابیده اند بیدار خواهند شد]. اشاره به رجعت من کل امة فوجا ۸۳ نمل و زنده میکنیم از هر امتی جمعی را.
منادیان شرقی یا همان دو شاهد غربی و مکان ندای آنها
همانگونه که حواریون بر مسیح بعد از او شهادت و گواهی دادند و مسیح را معرفی کردند، دو شاهد هم دعوت مهدی را ندا میدهند و معرفی میکنند.
قرآن: وستمع یوم ینادی المنادی من مکان قریب – ق۴۱ و بشنو [ اختیار انتخاب] در هر جای کره ی خاکی [هستی] از نزدیک ترین مکانت ، ندای منادی را.
ق۴۲ و یوم یسمعون صیحة بالحق ذالک یوم الخروج: روزی که میشنوی [ اجبار وتمام شدن فرصت برای ایمان] صیحه و ندای آسمان به حقیقت، آن روز خروج و قیام است.[ قیام به سیف] تفسیر قمی جلد دوم
از قول امامان: منادیان دو سید حسنی هستند که زمینهی خروج را فراهم میسازند و پیام مهدی را میرسانند( تحرک الحسنی و خروج صاحب هذالامر) بعد از کشته شدن آنها به مدت ۳ روز مهدی قیام میکند و عیسی (ع) نزول میکند.
دو شاهد در عهد قدیم طول رسالت آنها ۳ سال و نیم ذکر شده است و در مکاشفه ی یوحنا باب ۱۱؛ دو شاهد:[۳ من دو شاهد خود را مأمور خواهم کرد به مدت یک هزار و دویست و شصت روز رسالت خواهند داشت.۴ این دو نفر همان دو درخت زیتون و دو چراغی هستند که در پیشگاه خداوند زمین میایستند۷ و آن زمان که شهادت خود را به پایان رسانند، آن حیوان وحشی که از چاه بی انتها میآید با آنان جنگ خواهد کرد و آنان را به قتل خواهد رساند ۹ به مدت سه روز و نیم مردمان از هر امت و قبیله و زبان و ملت بر اجساد آنها خواهند نگریست].
برای ذکر مکان رسالت آنها و رساندن پیام به جهانیان به آیه ی ۳ سوره ی جمعه بسنده میکنیم. " اوست کسی که مبعوث کننده رسولانی در امتهاست(ام=سرزمین) از خود آنها ، بر ایشان دلایل را بیان می دارد، تزکیه شان می دهد و تعلیم کتاب و فهم آن در حالی که از قبل در نادانی و جهل بودند ۳ و آخرین از آن سرزمین ها که به آنها ملحق می شود هم - رسولانی می فرستد- و او عزیز و داناست ۴ آن فضل خداست که به هر که بخواهد می دهد.
در تفسیر بخاری و همچنین مسلم: پیامبر(ص) فرمود آن سرزمین بعدها پیدا میشود که غیر عربند و در غرب پیدا میشود.
اگر به تاریخ آمریکا نگاه شود حدود ۴۰۰ سال است که پیدا شده است و گواهان بر مهدی حدود ۳ سال و نیم در آمریکا ندا خواهند داد و بعد کشته خواهند شد که به دنبال آن خروج مهدی و نزول مسیح خواهد بود.
نکات قابل تأمل:
۱- پیامبر فرمود برای مهدی دشمنی نیست مگر علمای دین( لا عدوأ له الا فقها) همان سنت مسیح که دشمنی نداشت مگر علمای یهود.
به قول قرآن: می خواهند با دهانشان نور خدا را خاموش کنند قسم به الله خداوند نور خود را تمام میکند.۳۲ توبه، ۸ صف
۲- حدیث: دجال من امتی= دجال از میان مسلمانان بر خواهد خواست.
۳-قرآن: ان الاعراب اشد من الکفر و النفاق توبه ۹۷- به راستی حق کش ترین مردمان عرب ها هستند.
شیخ محی الدین ابن العربی در فتوحات مکیه:[ خداوند برای یاری مهدی یارانی را تعیین نموده در مکنون غیبش[ صدقوا ما عاهدوا علیه] بر عهدی که با خدا بستند صادقند. منهج آنها
به عربی است. اما در میانشان هیچ عربی پیدا نمیشود و همگی از عجم اند!!
۴- قرآن[ از قوم موسی امتی هدایت به حق می کنند و برای برپایی عدالت به پا می خیزند] اعراف۱۵۹
محمد بن حریر طبری در تفسیرش از قول امام جعفر: از یهودیها جماعتی حقیقت جو با شناخت از حق ( منهج مهدی) برای دادگستری بپا میخیزند.
طاهره خدا نظر
t.khodanazar@gmail.com
پاورقی لینک یوتیوب شیخ جلال الدین الصغیر
https://youtu.be/rE_rWZSn-uI
صفحهها