حداقل کار غلط را با روش درست انجام دهید!


هیجان زدگی دولت و وزارت در بکارگیری واکسن‌های با مجوز اضطراری به ضرر سلامت عمومی تمام خواهد شد، این را گفتیم برای قضاوت در آینده.

به ادبیات وزیر دقت کنید، انگار در مورد قطره فلج اطفال صحبت می‌کند نه واکسن‌هایی که فقط تایید اضطراری دارند.

کسی که یکبار در عمرش سرنگ در دست نگرفته، شبکه ای که هنوز توان مدیریت فرآورده بیولوژیک در این سطح را ندارد، و زنجیره سردی که ممکن است با خطای انتقال و نگهداری مواجه شود چطور یک شبه میخواهد ارتقا پیدا کند؟

کانال واحد سلامت مؤسسه مصاف(سلام)


+ 
8

- 
0
ارسال در 1400/6/14 ساعت 08:50 2021-9-5 08:50:36
rezaeiharandi
توسط rezaeiharandi


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • با سلام و احترام؛

    ۱. در باب حمله ی بیولوژیک در چارچوب ترور گسترده که علیه ژنوم ایرانی و با تولید و انبوه سازی اولیه تسلیحات آن در قالب پکیج نسبتا کاملی از میکروارگانیسم های سریع الانتقال همچون نمونه ای از ویروس های هوابُرد تحت نام کلی CoV-19که در "زیست ترکیبی" با "قارچ mucor mycosis" جهت بقا و انتشار، عملکرد موثری از حیث کشتار جمعی داشته،
    راهکارهای مستعمل فعلی بیش از آنکه مانع و دافع باشد جزئی از گام های پیوسته و موازی پیشبرد اهداف دشمن محتمل است...
    صرف نظر از آگاهی و یا عدم آگاهی مسئولین کشور ایران از مقوله ترور بیولوژیک و دروغ های رسانه ای کشورهای دست اندکار تولید و بهره بردار این ماجرا (بیمارگر، واکسن، دارو) در باب ارائه آمار های ابتلا و مرگ و میرشان از منظر "کیفیت اثر بیمارگر" بر حسب صفات (مثلا سن و اجزاء فنوتیپیک و سلامت جسمی افراد-اروپایی یا روسی یا امریکایی)،
    ضرورت امروز که گاهِ دیر شده ایست -پردازش به "اهداف متاثر از روند مواجهه با بیماری" در کشور هدف که ایران باشد از منظر دشمن توسط خود ما ایرانیان است.-
    ازیرا که نحوه و روال اثر بخشی از پروسه ی بیمارگری که تاثیر حاد و کوتاه مدت دارد و مربوط به ویروس است منتج به شیوع پاندمیک و مرگ و میر گسترده شده و در برابر چشمان همگان هست... اما
    تاثیر میان مدت بیمارگری این بیماری که میتواند چند بخشی و تحت تنوعی بیشتر از عملکردهای زیستی، شناسایی و طراحی شده باشد مانند قارچ سیاه در همکاری با ویروس که یقینا در "ماندگاری و بقاء بلندمدت اثر بیمارگری در محیط و هم میزبان" اثر چشمگیری دارد مغفول مانده و با برملایی آن مشاهده میشود فلذا از رصد امنیت زیستی جا مانده!

    همچنین تلفیق سیاست های انتفاعی کشورهای بیگانه ی مولد بیمارگر و بیماری و واکسن، از اثر اِعمال جداگانه ی هر یک از بیمارگرها و داروهای پیشگیرنده و یا ظاهراً درمان کننده ، از حیث "تامین اقتصادی" سیستم مالی رو به ورشکستگی استعماری جهان با سیاست سرکوب اقتصاد مستعمرات مهمی چون ایران با فروش داروها و البته "واکسن" به ایشان و به موازات کاهش جمعیت از سرمایه ی انسانی ما که از اثر مستقیم بیمارگر عایدشان میشود، از یکسو...

    و نیز تداوم این اثرات (کاهش جمعیت و تحمیل خسران اقتصادی و روانی) در دراز مدت با تامین اثر مخرب ژنوم و تحمیل بیماری های بلندمدت در اثر مصرف تولیدات پزشکی عامل مهار بیماری نظیر واکسن یا دروها در جمعیت انسانی که عقیم سازی یا بیماریزایی ژنتیکی را در نسل های آینده ایجاد و تثبیت کند و حتی جمعیت های زیست محیطی بوم ایران (میکروارگانیسم های متاثر از ویروس سنتز شده و...) را از حیث اثر بر غذا و بهداشت به عوامل مخرب و بداثر بدل کند محل بسی دقت و عمل جهادی است.

    عزیزان، ماده ژنتیکی منتقل شونده است. به این مفهوم که قابل به وراثت است و این پدیده سالیانی است که معنی وراثت را فراتر از ربط والدین به فرزندانی که از طریق عمل جنسی، بهره ژنومی دارند اثبات کرده...
    انتقال ژنوم به نسلها از طرق گوناگونی ممکن شده و همه کمابیش با واژگانی چون تراژن آشنا هستیم...

    تنوعی از میکروارگانیسم ها نظیر باکتری ها و...خصوصا ویروس های سنتزی قابلیت انتقال ژن را از موجودی به موجود دیگر دارند.. پروسه ی تثبیت ژن هدف در ژنوم میزبان پذیرنده قابل توجه است شاید که واکسن های ژن-مبنا مثل mRNA اثرات سوء بلندمدت و طراحی شده ای بر جسم وجان نسل های ایرانی بدارد!!!

    ضمنا مبارزه در حملات بیولوژیک تمهیدات فوق گسترده ای را از حیث تنوع علوم بیولوژیک و توانمندی در عمل به تقابل را میطلبد... از این رو که زمین بازی یا میادین جولان آن متنوع و گسترده است.
    آیا ایران امروز به این تمهیدات مجهز است؟
    دشمن شناسی، رصد عوامل، اشراف کامل بر بوم از حیث بیولوژیکی (تمامی میکروارگانیسم های مضر و یا قابل به ضرر تا روابط میزبانی و..)، پلن های فوق سری در باب رصد، پیشگیری، نجات و ...!

    حال خودتان مفهوم ریسک واردات در حوزه غذا، بهداشت و درمان
    و از آن برتر، مفهوم ریسک استخدام بدون غربال در دایره ی تولید و بازار تامینات سلامت (غذا و دارو) را بیابید.

    یا رب سببی ساز که یارم به سلامت
    بازآید و برهاندم از بند... ملامت!

  • با عرض سلام و تقدیر از پشتکار و نظر بسیار تخصصی شما، البته از دید این حقیر .
    ژنوم را در دانشنامه آزاد پی گرفتم . بسیار بالاتر از سطح درک و حوصله ام بود. کوتاه سخن اظهار نظر در چنین موردی از عهده هر کسی ساخته نیست.
    اما پیشنهاد جنابعالی را ندیدم ! آیا غفلت از این جانب بوده؟
    ضمناً نظرات شما را همیشه تعقیب میکنم و اغلب موافقم.
    موید باشید.

  • ضمن عرض سلام و ادب و احترام
    از نظر لطف و بذل عنایت حضرتعالی نهایت سپاس را دارم و امید دارم آنچه از نهان روح و روان بنده ی حقیر به گفتار بر میآید برحسب خلوص نیت در صراط حق و قابل به عمل و نتیجه باشد ...تا باشد که مقبول طبع مردم صاحب نظر شود. مخلصم.

    در باب عرض "پیشنهاد" به مطلب از سوی بنده که فرمودید بنا بر همان دلیل مطروحه از جانب درک بلند و عزیزتان که اندکی تخصصی و کمی هم پیچیده مینماید؛
    در وهله ی نخست:

    _ نیازمند تلاش مستمر و بلاوقفه توسط متخصصان و نیروهای کارآمد و معتمد در قالب تشکل های بسیجی علمی، پژوهشی کارآمد در مجموعه ای بزرگ از اساتید و پژوهشگران مشرف بر دوایر متعدد گرایشات و تخصصات مربوطه (با توجه به کامنت قبلی بنده حقیر) که علی الظاهر تا به امروز همبستگی و وابستگی ایشان در یک سیطره ی واحد از علوم مختلف، نمود چندانی حتی برای خودشان هم نداشته و متاسفانه تا کنون در مفارقت نسبی تا کامل، تحصیل و ارائه شده هستیم.
    بازیابی پیوند بین علوم زیستی و همبستگی فی مابین رشته ها، شاخه ها و گرایشات علوم زیست-مبنا که کاشف و موید پیوست خلقت موجودات در آن به آن حیات ایشان است، میتواند در رصد محتملات اهداف دشمن در سوء کاربرد اسباب اثر بر حیات انسان موثر افتد...!

    به عنوان مثال سودجویی دشمن از موجودیت قارچ سیاه در بوم کشور های غرب آسیا (حاره و نیمه حاره - استوا و نیمه استوایی-) و بهره کشی از آن به عنوان نگهدارنده (دوامبخش)، تشدیدگر اثر به دلیل تاثیر موازی و نیز ناقل عوارض سوء از فعالیت ویروس سنتزی کووید ۱۹ قطعا بر حسب "غفلت" متخصصان رشته های عرصه شناسایی و معرفی نظیر میکروبیولوژی، بیوتکنولوژی و پزشکی و علوم آزمایشگاهی و غیره از ۱. مفهوم اثر مخاطراتی تهدیدگر اجزاء معلوماتشان بر امنیت زیست محیط و موجودات و ۲. وابستگی عمیق و دقیق زیستی اقلیمی محیط و موجودات و اثرات کنش-واکنشگری و نیز ناکنشگری متقابلشان در عرض و طول اثرپذیری یکدیگر و در نتیجه علوم مبتنی بر ایشان بوده است.
    چه بسا دیگر ارگانیسم های موجود و بومی یا بومی شده در اقلیم ایران هم در ابقاء اثر این ویروس و ماندگاری آن به صورت پاندمی و یا نشو نمای بیمارگران دیگر (نوظهور) منظور کاربرد دشمن بوده و یا شوند!

    _ همچنین محتاجیم به:
    ۱. طرح و اِعمال plan جامع "شناسایی" همواره -پیشرو- و فعال در حیطه زیستی و تعلقات آن اعم از بیولوژی تا اکولوژی و کشف و "رصد" آن به آن تغیرات در سطوح نانو و کمتر تا ماکرو و بیشتر و خصوصا اثرات و برهمکنش ها... -پیش از- غلبه ی غفلت و بروز اثر گسترده ی مخرب آنها!

    ۲. حفاظت امنیتی و حراست جامع و دقیق از تمام عناصر مادی و معنوی دخیل در تمامی سطوح و عرصه های موثر بر موارد مذکور.. در صورت لزوم طراحی و اعمال سیستم های کارآمد در چارچوب های ساختاری محکم و پروف، همراه با تعریف و اعمال فرمولهای حفاظتی جریانی مستحکم و "ناسازگار با اساس و بنیان های علمی و اندیشه محور دشمن"! که البته این امر مستلزم اشراف نسبتا کامل بر رویدادهای ضد امنیتی در سرویس های موظف به نوآوری های مهاجمانه بیگانگان در دشمنی علیه ایران است¡¡¡

    موکداً بند ۲ی مذکور، خود به تنهایی مشتمل میشود بر نکات مشروحی که از حوصله ی یک کامنت خارج و در قالب کتب طبقه بندی شده ی عمومی و نیز تخصصی جداگانه قابل به پردازش است!

    ۳. مقابله

    که البته در باب بند ۳ که اکنون در مقام آن دچار خسران هستیم میبایست اندکی زیرکانه و به طور سری اقدام به عمل نمود ازیرا که طرح و شرح و بسط آن در فضای سایبر حاکی از بلاهت یک ایرانی در فهم تناسب موقعیت جنگ بیولوژیک است.
    هرچند سربسته عرض میکنم لازم است:

    اولا یافتن تمامی وجوه اثر سلاح بیولوژیکی مهاجم و موثر و نیز تمامی روابط آن
    (_از حیث اثر بر میزبان
    _ از حیث اثر مشارکتی با سایر ارگانیسم های موجود یا قابل به وجود در سراسر اقلیم کشور)

    ثانیا ردیابی مسیر طی شده ی دشمن در انتخاب نوع گونه، سویه، سوژ و ... از سلاح، از حیث دلیل انتخاب، روش های دستکاری و سنتز و نیز اهداف نهایی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آن از جنبه اثر، چه خود اثرات و چه از بعد حیطه های تاثیر!

    ثالثا یافتن راهکارهای موثر و بدون عوارض سوء (مطمئن) در بستر طراحی، عملیاتی و پشتیبانی با حفظ مصونیت کامل و پنهان از رصد دشمن و عموم چه در باب اشخاص و چه در مراحل اجرای آن جهت کنترل بهینه و نیز تلاش برای ریشه کنی! ( که این یکی قطعا منظور بنده را در مخالفت شدید با واردات دارو و واکسن و نیز صادرات هر آنچه از دارو، واکسن و.. در مقابله با بیوترور به شکل بومی تولید و کارآمد ارزیابی شده میرساند.
    علی الخصوص گاف بزرگ صادرات واکسن یا فروش حتی یک ویال آن در جایی که توانمندی دشمن در به دست آوردن معکوس فرمولاسیون از منظر ایرانیان مغفول باشد که گوییا هست!!!)
    هرچند اصولا واکسیناسیون در قبال ویروسها راه چندان مطمئنی نبوده و نخواهد بود.

    بطورکلی
    مفاهیمی چون:

    - "قرنطینه" مرزها از جهت ورود و خروج و تردد کالا، ارگانیسم ها و اشخاص و... حتی رصد توده های هوای جابه جا شونده ذیل شاخه هواشناسی در حد توان!

    - بذل دقت ویژه در "فیلترینگ" افراد بر حسب تعریف وظایف و منصوبات (در دوایری چون مرزبانی قرنطینه، ردیابی، رصد و تعیین اهداف و آنالیز، تولید و اعمال روشها، و هماهنگی و فرماندهی جنگ بیولوژیک تا بهره برداری نهایی از چنین مواجهاتی در کمترین زمان ممکن)

    - آمادگی کامل در قالب "پدافند"ی در تمامی ابعاد و حوزه های پیشتر گفته شده بطوریکه آماده دفع اثر ضربتی و ریشه ای حملات پیوسته یا نوآورانه ی بعدی دشمن باشد.

    ...همگی و بیشتر در متن روند پیشنهادی ملزوم به رعایت اند.

    حال اگر امروز ما چنین تیره است قطعا و یقینا بر اثر کوتاهی در امور مذکور رخ داده و محلی از نفوذ برای دشمن شده است.
    مع الوصف ماهی را هرگاه از آب بگیری تازه است اگر و تنها اگر آبگاهی خالی نشود از آب و نیزماوای نسلی از ماهی باشد!!!!

    از همراهی و حوصله عزیزتان کمال تشکر را دارم.
    پیوسته در پناه و بر راه حق باشید انشاءاللّه.

  • با عرض سلام
    تشکر از که این بنده حقیر خدای سبحان را لایق پاسخ دانستید.
    اشاره جنابعالی به نیت کافی بود که خود را موظف نموده عرض کنم : نیت این حقیر بر اساس مطالعه نظرات در اینجا و آنجا بر این اساس است که اغلب به تحلیل بسنده می شود و این بهیچوجه پاسخگوی نیاز های ما نمی تواند باشد. لذا با طرح پیشنهاد ها ان شاءالله بفکر می افتیم تا به آیند و راه حل ها بیندیشیم و برای احتمالات پاسخ های نظری تهیه کنیم . این فرایند گذشته از ارتقاء خرد جمعی ، در شرایط اصابت مصیبت ، بعنوان نمونه ، ما را در کنترل شرایط یاری کرده و از اتلاتف وقت خواهد کاست.
    نمونه های روشنِ نظامی بکنار ، تصور کنید که ، خدای ناکرده ، تهران مورد اصابت لرزه بالا قرار گرفته و تابستان است و آب و برق و گاز و جاده و خیابان همه غیر قابل استفاده. در چنین صورتی با نبود آب و خیابان و امداد ، زخمی های بسیاری از بین خواهند رفت و بغلت عدم توانائی جمع آوری اجساد ، خسارات و عواقب تا حد غیر قابل تصور پیش خواهد رفت.
    کوتاه سخن اینکه " نیت " حرکت بسوی مشارکت جمعی در راه پیشگیری و در صورت بروز مشکل ارائه راه حل بود.
    ان شاءالله که دعای خیر شما موجب عاقبت بخیر حقیر شود.

  • سپاس از حسن نیت شما

  • آخه برادر گرامی شاید منظور وزیر این نبوده که مردم بیان واکسیناتور بشن خیلی کار هست در مراکز که یه فرد سالم میتونه انجام بده مثل وارد کردن مشخصات کنترل ونوبت دهی ایجاد نظم آگاهی بخشی به مراجعین و....

  • ایرادی که به جناب وزیر وارد است اینکه باید بهداشت را بمراتب جلوتر از درمان قرار داده و درک کند. ایشان وزیر رئیسِ دولتی استکه هنوز نیامده در سطح جهان تاثیر گذاشته و با سیاستها و اقداماتش دنیا را تغیر داده. یعنی نگرشش خیلی جلوتر از حضورش معنی پیدا کرده.
    تجربه کشور های موفق در مبارزه با این بیمار ثابت می کند که رعایت مقرارت از قبیل شستن دست با صابون ، استفاده جدی از ماسگ ، حفظ فاصله با دیگران ، عدم حضور غیر ضروری در اجتماعات ... در اولویت بوده و اثر بخشی غیر قابل تصور دارد و واکس هم ایمنی کافی ندارد.
    تصور کنید که در صد مبتلایان نصف شود ، چه بار سنگینی از دوش بخش درمان برداشته خواهد شد.
    حال تصور کنید که بهمین صورت ادامه دهیم و بخش درمان را اشباع و خسته کنیم ، خسارات درد آور و غیر قابل تحمل خواهد بود.
    لذا مردم را آموزش دهید تا عقل بر نفس مسلط شده و قرنطینه را در سطوح مختلف پیشنهاد شده از سوی متخصصین ( بعنوان نمونه از منع سفر گرفته تا استفاده از دستمال در زمان عطسه و سرفه... ) درک و رعایت کنند.