طاغوت


کلیپ تصویری طاغوت برگرفته شده از بیانات آیت الله محسن اراکی


+ 
17

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مهم ترین وظیفه و مسئولیت نظام حکومتی دینی چیست؟
    ---
    مهم ترین وظیفه و مسئولیت دینی نظامهای حکومتی که خود را منتسب به دین خداوند معرفی می کنند ، برای اثبات صداقت پایبندی و وفا داری این نظامها به ارزشهای الهی ؛ پیروی از داده های بسیار وحی الهی است که بر ضرورت بیرون آوردن عالمانه ی دین خداونداز لاک ننگین انبوه من در آوردیها و خرافات و جعلیات دین زدای ساخته و پرداخته ذهن کفر زده ی بشر تاکید می کنند.
    بشر در طول تاریخ خود بر خلاف رهنمودهای وحی الهی که توسط ده ها هزار پیامبر الهی به او ابلاغ شده اند ، با تحت تاثیر قرار گرفتن اغواها و ترفندهای شیطانی ؛ خود را بجای خدا نشانده پیوسته با افزودن انبوه تخیلات ضد ارزشی پوچ ذهن ناتوان بشری خود به دین خدا ؛ این دین را بد ریخت و بدنام و منفور و بغرنج و اثبات ناپذیر و مسخ ساخته و اصالت الهی بی نقص را از دین خدا ربوده است.
    از سوی دیگر لازم به یاد آوری است که سوگند قانونی حاکمان نظامی که خود را منتسب به دین خدا معرفی می کنند ، چنانچه شامل بر اولویت اول پاسداری قرار دادن مذهب باشد ؛ اگر قانون گزاران این نظام برای کل اندیشه های مذهبی خود نتوانند منشأ انکار ناپذیر آشکار قطعی الصدور و قطعی الدلاله در وحی تحریف نشده ی اصیل الهی به اثبات برسانند ؛ به نظر نمی رسد برای چنین سوگندی در میان ارزشهای اصیل وحی الهی بتوان بنام خدا و بنام دین او جایگاه عقلی مستحکم قابل دفاعی یافت .

  • طاغوت چیست؟
    ---
    طاغوت در حقیقت عامل سرکشی شیطانی در وجود بشر حتی در وجود بندگان مقرب است که بشر را با دانش ناچیز وطبع ناپایداری که دارد در انتخاب خیر و شر وحق و باطل به چالش می کشد .
    خداوند مهربان و یگانه حکیم مطلق با بیان راه های خیر و شر و حق و باطل به بشر و با بیان سود و زیانها گزینش او بین خیر و شر و حق و باطل اراده ی بشر را در این چالش ؛ آزاد گذاشته است و گرایشهای اراده ی آزاد او را برای روز حساب به آزمایش می گذارد.