مناظره کامل سید ياسر جبرائیلی و مهدی طغیانی (سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی)


موضوع: بررسی راهکارهای افزایش تولید و مهار تورم

با حضور:سید ياسر جبرائیلی، عضو هیات علمی دانشگاه
مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی


+ 
14

- 
2

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • بسم الله الرحمان الرحیم
    سلام
    الان با تمام شدن این مناظره مسائل ومشکلات کشور حل می شود ؟چرا این همه بحث وجدل ؟ باهم متحد شوید همانطوری که امام خمینی (رحمه الله علیه) فرمودند وحدت کلمه راه گشای همه مشکلات است .باهم دست اتحاد دهید وکشور را بسازید وبرای امام زمان (عجل الله تعالی فرج الشریف )کار کنید چون امام خمینی (رحمه الله علیه ) فرمودند که هرکس در این کشور برای امام زمان(عجل الله تعالی فرج الشریف) کار نکند (....)است.اللهم عجل لولیک الفرج -صلوات.

  • تا دقیقه سه مقدمه ای مغشوش از یک مورد به موارد دیگر. اما : در دنیائی که هر موردی بهر موردی ارتباط دارد ، مثلاً حجاب به سیاست و یا اقتصاد به تدوام نظام ... ، یک بعدی عمل کردن نتیجه نمی دهد. مثلاً به تهران رسیدن و تهران را تزئین کردن موجب مهاجرت بیشتر به تهران و تبدیل تولید کنند به مصرف کنند بوده هست و خواهد بود که نه ساکنین تهران آرامش دارند و نه کشور در تعادل عادلانه است.
    مثال ملموس تر اینکه بیائیم مرز ها را ببندیم که نه مواد مخدر وارد شود و نه محصولات ارزان ما به دیگران کشور ها قاچاق . این بستن مرز در چند مورد امری اساسی است اما نه در همه موارد.
    اگر فرهنگ و ارزشهای اجتماع تغیر نکرده بود ، در بد ترین شرایط شاهد شعب ابی طالب بودیم که مثالی نیکو از موفقیت در تاریخ است . ارزشهائی که با یک فتوا میزای شیراز حتی اهل حرم سلطان قاجار هم قلیان ها را شکستند و نه اینکه حجاب را ابزار سوریه سازی ایرانِ چند هزار ساله کنند.
    تغیر ارزشهای را در موارد دیگر هم می بینیم. دلال ها ( لابیست ها ) در غرب حتی بر روی دادگاه ها هم نفوذ دارند و در مجالس و در خانه رواسای جهمور و پادشاهان ، در بین ما هم می بینیم که با نفوذ دلال ،گوجه فرنگی جنوب بر روی بوته می گندد و سیب آذربایجان در انبار و ارز ورشکسته دشمن به چنین مقامی می رسد که می بینیم. همان دلالانی که با بازی با ارز چند قیمتی دسته بیل وارد کردند و ...
    لذا تا جامع نیاندیشیم و همه جانبه عمل نکنیم و منِ فرد تحریم کوکا و توقف دخانیات الخ " إِنَّ اللّهَ لاَ يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ " .