استاد خاتمی نژاد - اقسام روزه، روزه عوام


روزه عوام
قسمت اول

جهت مشاهده نماهنگ های بیشتر به سایت www.asre-zohur.ir مراجعه نمایید.


+ 
1

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مهمان 02/12/28 ساعت 18:05

    شناختها و هشدارها و نویدهای قرآن اصل دین و مذهبند/ دوشنبه 28/12/1402
    ---
    خداوند آفریننده جهان هستی با علم جهان شمول خود برای سازماندهی بی نقص و بهینه زندگی بشر ؛ شناختها و هشدارها و نویدهای محکم و مفصل رسا و گویا و خرد گرای قرآن کریم را که آخرین وحی تحریف ناپذیر یگانه ذات اقدس او است به عنوان برنامه بی بدیل و حجت پایانی خود با هدف تامین و تضمین سازماندهی این زندگی تعیین کرده و تمام افراد بشر را به تبعیت آگاهانه از این برنامه ملزم ساخته است .
    آیات محکم و مفصل رسا و گویا در سر تا سر قرآن بر بی بدیل بودن و تخلف ناپذیر و منحصر به فرد بودن این حجت الهی در تضمین سعادت دنیا و آخرت بشر و بر تباهی بشر در حال تخلف از این برنامه با شیوه خرد گرا و انکار ناپذیر تاکید آشکار داشته اند .
    خداوند در هشدارهای قرآن ؛ سر انجام سرپیچی بشر از این حجت الهی و فراموش کردن این حجت را دچار شدن به گمراهی و محرومیت همیشگی از آسایش و آرامش در دنیا و گرفتار شدن در قیامت به عذاب نابخشودنی ابدی و محرومیت از شفاعت تعیین کرده است .
    اگر بشر با خود سری و لجاجت و اصرار ؛ از گناهان بزرگ این سرپیچی در دنیا توبه نکند و به خود داری از بازگشت به این گناهان عذاب آفرین در دنیا به خداوند تعهد ندهد در قیامت بجز عذاب ابدی در جهنم هیچ سهم دیگری نخواهد داشت .
    بدترین عذاب ابدی نابخشودنی در قیامت بنا به تاکیدهای مکرر خداوند در هشدارهای قرآن سهم آن گنهکاران خواهد بود که بندگان و آفریده های دیگر را در ویژگیهای فراطبیعی منحصر به خداوند با خداوند سهیم می سازند .
    هشدارهای مکرر خداوند در قرآن ؛ دین شناسانی را که متدینان را به این هشدارها و به پیامدهای شوم دنیا و آخرت این هشدارها آگاه نمی سازند سخت نفرین کرده و عذابهای ابدی بزرگی را برای آنان در جهنم تعیین کرده است .
    احادیث و روایات منقول از پیامبران و از اولیای خدا اگر با شناختها و هشدارهای قرآن تضاد داشته باشند جعل و دروغ هستند که شیادان دین فروش برای ترویج کاسبی حرام دین فروشی خود با هدف گمراه کردن متدینان ناآگاه به پیامبران و اولیا نسبت داده و پیوسته نسبت می دهند .