حاج محمدرضا طاهری | مست قلندر
شور " مست قلندر "
شب ولادت امام علی ( ع )
بامداحی : حاج محمدرضا طاهری
جمعه ۱۰ فروردین ماه ١٣٩۷
هیئت مکتب الزهرا (س)
شب ولادت امام علی ( ع )
بامداحی : حاج محمدرضا طاهری
جمعه ۱۰ فروردین ماه ١٣٩۷
هیئت مکتب الزهرا (س)
ارسال نظر
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
---
انجام وظیفه در راه دین توحیدی و حیات بخش خداوند ؛ یگانه ذات اقدس مالک جهان هستی ؛ دینی است که پیامبران و بندگان خدا شناس خدا پرست در ازای نعمتهای بی کران الهی برای کسب اجر و قرب و منزلت نزد خداوند ادا می کنند.
ارزیابی حقیقت ادای این دین در نهان الهی محفوظ است و بنا به حمت الهی این حقیقت هرگز برای اشخاص این بندگان ر و سایر بشر در دنیا فاش نمی شود.
ادای این دین منت نیست که یزعم سبگ اندیشان قرآن نشناس این بندگان خود را به بشر بزرگ جلوه بدهند و از بشر توقع تمجید و ستایش فرا بشری داشته باشند و بر سایر بشر به بر تری تظاهر کنند و با این توقع و تظاهر کل اجر خود را هدر بدهند و خود را نزد خداوند به عذاب الهی دچار سازند .
مطابق شواهد و دلایل قطعی انکار ناپذیر حقیقت قرب ومنزلت و اجر و پاداش اشخاص این بندگان حتی پیامبران در نهان خداوند محفوظ است و این بندگان در این دین دنیا هیچ آگاهی به حقیقت قرب و منزلت و اجر و پاداش خویش در اختیار ندارند که بشود بر سایر بشر مباهات و فخر فروشی کنند و با این کار فرهنگ اصیل دین داری توحیدی قرآنی خداوند را که بر آطمایش همه ی بشر تا قیامت پایه ریزی شدع است و العیاذ بالله وارونه و خود خواهانه و بیهوده جلوه بدهند و اصل ثابت قرآنی قرب و منزلت و پاداش و اجر الهی را زیر سئوال ببرند.
در مقابل عظمت بی مانند جهان شمول علم و حکمت و قدرت مطلق آفرینش جهان شمول خداوند سخن از عظمت اشخاص بندگان مقرب که در تمام وجود همیشه وام دار الطاف بی کران خداوند اند ؛ جسارت و گستاخی در حق عظمت جهان شمول بی مانند خداوند وگناه کبیره ی نا بخش ودنی است.
رواج و ترویج تمجیدها و ستایشهای من در آوردی و خرافاتی و جعلی متضاد با قرآن و عقل بنام بندگان مقرب رویه جاهلانه ی باطل بشری بخشش ناپذیر است که بندگان خدا را در ویژگیهای منحصر به خداوند سهیم می سازد و دین توحیدی خداوند را به تمسخر و بازیجه تبدیل می کند .
---
مشکل ما این است که با غفلت از اصول شرعی - علمی شناخت و ارزیابی درست از نا درست حدیث ؛ تصور می کنیم که هر حدیث و روایتی که از پیامبر نقل می شود بی هیچ قید و شرط و بی نیاز به ارزیابی در پرتو شناختهای محکم و مفصل قرآن باید پذیرفته شود .
چنین تصوری در تضاد با محکمات قرآن و در تضاد با اصول علم حدیث و علوم درایت و روایت است که شرط اثبات درستی حدیث و روایت منقول از پیامبر و سایر ائمه اهل بیت را ؛ هماهنگی و انسجام حدیث و روایت با شناختهای محکم و مفصل قرآن دانسته اند .
وجود هر تضادی در حدیث و روایت با شناختهای قرآن و با اصول استدلال عقلی این منقولات را بی ارزش و ابطال می کند و اصرار بر عمل به باطل نه تنها نزد خداوند ارزش ندارد بلکه خشم خداوند را بر می انگیزد .
اصرار بشر بر عمل به من در آوردیها و خرافات و جعلیات باطل ضد قرآن و عقل بنام دین و مذهب بنا به هشدارهای فراوان قرآن بشر را در دنیا گمراه و در قیامت به عذاب الهی نابخشودنی دچار می سازد.
اصل این است که احکام و اعتقادات قرآن را باید برای شناخت سره از ناسره ی حدیث بر سایر منقولات غیر قرآنی منسوب به دین و مذهب حاکم و ناظر ساخت .
اگر بشر از این اصل پیروی نکند و به شناختهای قرآن آگاه نباشد بی تردید در دام شیطان گرفتار می شود و با شیطان راه به سوی جهنم را می پیماید.
احکام و اعتقادات دین خداوند حقایق آشکار اثبات پذیر قرآن اند و چیستان نیستند که بشر را در راه اثبات خود سر در گم
کنند و به هیچ نتیجه علمی معقولی نرسانند.
بزرگ ترین خطای دین زدای بشر تصور او که پیامبران و اولیای خد بجای تبلیغ اصول توحید دین الهی و تثبیت دین داری توحیدی ؛ تبلیغ برای خویش و خویشاوندان خویش است و این تصور وارونه ساختن اصول دین الهی است.