مستند مهاجران - زندگی و فعالیت های علمی پروفسور سمیعی


مجموعه «مهاجران» به زندگی ایرانیانی می پردازد که در خارج از مرزهای ایران به زندگی و تحصیل مشغول شده اند و گاه پس از طی سالیانی چند به کشورشان بازگشته اند و گاه برای همیشه در آنجا ساکن شده اند.

برخی از این افراد جزو نخبگان بین المللی و مفاخر ایران اسلامی محسوب می شوند که از آن جمله می توان به پروفسور سمیعی اشاره کرد.

مجید سمیعی پزشک و جراح مغز و اعصاب سرشناس ایرانی است؛ او در حال حاضر ریاست بیمارستان خصوصی علوم عصبی هانوفر در آلمان را بر عهده دارد که خود بنیان‌گذار آن بوده است.

این پزشک ایرانی شاگردان زیادی تربیت کرده‌ که در کشورهای مختلف جهان به فعالیت در زمینه جراحی مغز و اعصاب مشغول هستند و هر ساله کنفرانسی را به افتخار سمیعی در یکی از کشورها برگزار می ‌کنند.

نشان خدمت درجه ۱ دولت آلمان، جایزهٔ علمی ایالت نیدرزاکسن آلمان و جایزه حلقه لایبنیتز هانوفر از جمله افتخارات او به شمار می روند همچنین آکادمی بین ‌المللی جراحان مغز و اعصاب، پروفسور مجید سمیعی را برنده جایزه برترین دانشمند و جراح مغز و اعصاب جهان در سال ۲۰۱۴ معرفی کرد.

«مهاجران» در این قسمت با عنوان « به زندگی و فعالیت های علمی این پزشک مشهور ایرانی می پردازد


+ 
16

- 
2

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • من عاشق طرز فکر پروفسور سمیعی هستم.......بزرگترین افتخار ایران هست......

  • من عاشق طرز فکر پروفسور سمیعی هستم.......بزرگترین افتخار ایران هست......

  • باسلام
    ممنون از پستهای خوبتون.

  • با سلام لطفا فیلم قسمت همه فرزندان من از این مجموعه رو هم بذارین سایت. با تشکر

  • نظر 94/5/23 ساعت 16:11

    تاسف واقعا تاسف اور است که این اشخاص نابغه در مملکت خود نیستند حال یا کوتاهی حمایت دولتمردان ماست و یا خود علاقه مند هستند در کشور بیگانه باشند در نظر بگیرید اگر من ایرانی احتیاج داشته باشم از خدمات اینگونه پزشکان بهره ببرم باید چفدر هزینه کنم اینطور نیست ؟ ویا دانشجویان علاقه مند با کار با این استاد محروم هستند وافعا چه باید کرد