چرا اینقدر امام زاده داریم تو کشورمون؟؟


میخواستند نسل #سادات و #شیعیان را از بین ببرند، اما آن ها میدانستند چطور مبارزه کنند و دین را ترویج دهند..
جدا از مسائل دیگر ، به این توجه کنیم که ، چطور #امام_زاده_ها، با دشمنان مبارزه میکردند و توانستند مذهب تشیع را زنده بدارند و ترویج دهند..
روش مبارزه با دشمنان دین را این #سادات_عزیز و #امام_زادگان یاد بگیریم...


+ 
21

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • این سوالات فقط نشانه نفرت سوال کننده از امامزادگان و اولاد عترت طاهره است که عموما در تبعید مردند یا به شهادت رسیدند.
    همه ایرانیها می دانند که در ایران ایران امامزاده زیاد است چون سادات زیادی فرار کردند و به ایران آمدند و آنها و اولادشان مورد احترام مردم شیعه ایران و امامزاده شدند.

    مضافا بر اینکه کشورهایی مثل عراق و عربستان خیلی بیشتر از ایران امامزاده دارند. اما در عراق با توجه به وجود شش امام شیعه که کانون همه توجهات هستند امامازاده ها کمتر مورد توجه قرار گرفته اند جز امامزاده های مشهور و بزرگ مانند حضرت سید محمد علیه السلام در بلد والا در خود کربلا و نجف امامزاده های بیشماری وجود دارند که عموما بقعه های کوچک و ساده ای دارند.

    در حقیقت عربستان بیشترین تعداد امامزاده را در جهان دارد اما متاسفانه به دلیل روحیه ضد اهل بیت که عموما در مردم این کشور از صدر اسلام وجود داشته است امامزادگان مورد توجه مردم نبوده اند و حتی برخی مرقد و بارگاه های آن امامزادکان هم که وجود داشت با آمدن وهابیون خبیث کاملا تخریب شد. مرقد مطهر حضرت حسین بن علی صاحب فخ -با امام حسین علیه السلام اشتباه نشود- که علیه هادی عباسی قیام کرد و مورد تحسین امام کاظم علیه السلام قرار گرفت *در خارج از مکه به همه قبور مطهر سادات شهدای فخ همه ویرانه شده اند. قبور مطهر امامزادگان زیادی در مدینه و ابواء و ینبع و احسا و قطیف و... هم ویران شده است که داستان برخی از این ویرانی ها مانند قبر مطهر حضرت علی بن جعفر علیهما السلام در منطقه عریض مدینه یکی از آن موارد است. (ایشان جد سادات عریضی هستند که فامیلی مشهور در اصفهان و نائیین و یزد است). جسد مطهر اسماعیل فرزند امام صادق علیما السلام در سال 1353 شمسی (1394 قمری) و در جریان بازسازی بقیه به طور سالم از خاک در آمد که سعودیها عمدا آن را مجددا و البته در جای دیگری بدون نشانه خاص دفن نمودند. اکنون محل دفن او به دلیل وصف‌های متفاوت و از میان رفتن نشانه‌ها، دقیقاً مشخص نیست. محل آن را درحوالی قبر ام‌البنین یا نزدیک شهیدان حرّه و یا در ۱۰ متری قبر حلیمه سعدیه در انتهای بقیع دانسته‌اند

    علاوه بر این در یمن امامزاده های زیادی وجود دارد. جناب سید عبدالملک الحوثی قهرمان بزرگ یمن هم یکی از سادات حسنی یمن است و مرقد اجداد او به عنوان امامزاده زیارتگاه مردم است. در مصر و شام و حتی ترکیه و ازبکستان و افغانستان و.. هم امامزاده های زیادی وجود دارد. مرقد مطهر حضرت سیده نفیسه علیه السلام- امامزاده بسیار عظیم الشان اما ناشناخته در ایران- در مصر هنوز زیارتگاه و قبله حاجات قدیمی شیعه و سنی است.

    علاوه بر این، جالب است بدانید که همین پادشاهان اردن و مراکش هم سید هستند هر چند سنی! اصلا سلسله فعلی حاکم در مراکش سلسله علویان نام دارد. و در این کشورها هم مرقدهای امامزادگان زیاد بوده است که کمتاسفانه در صد سال اخیر و بعد از نفوذ تدریجی وهابیت تخریب شده و یا فراموش شده اند.

    -------------
    * امام کاظم علیه السلام در مورد این شهید بزرگوار فرمود :«انا لله و انا الیه راجعون، مضى والله مسلما صالحا صواما قواما آمرا بالمعروف و ناهیا عن المنكر ما كان فى اهل بیته مثله؛ از خداوندیم و به سوى او باز مى‌گردیم، سوگند به خدا كه به شهادت رسید در حالی كه مسلمان و درستكار بود و بسیار روزه مى‌گرفت و بسیار شب زنده‌دار بود و امر به معروف و نهى از منكر مى‌كرد، در خاندان وى، چون او وجود نداشت.»
    و اکنون آخرین بقایای قبر آن بزرگوار رو به ویرانی کامل است.