رائفی پور | دلایل سقوط آندلوس


اگر در جنگ نرم شکست بخوریم، در جنگ سخت قتل و عام می شویم


+ 
45

- 
3
ارسال در 1399/4/18 ساعت 15:46 2020-7-8 15:46:33
محسن
توسط محسن


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • با دیدن ودرک وقایع جامعه بر هیچ کس پوشیده نیست که نفوذی های دشمن مجدانه و با پشتکار به تخریب روحیه و فرهنگ مقاومت در مردم کمر همت بسته اند ،،،نفوذی و مزدوران و وطن فروشانی که یکجا هم دین خود را باخته اند هم آبروی نداشته ی خود ،،،فقط خدا کنه که مردم چهره و نیت واقعی اونها رو زودتر و با درایت بیشتر ببینند و درک کنند که مملکت در چه وظعیت خطر ناکی قرار داره ،،،،به نظر من از پوشش و رفتار دختران و پسران دهه ی هشتاد بخصوص میشه به عمق فاجعه پی برد و همین امر برنامه ی اورژانسی فرهنگی رو میطلبه. امیدوارم خداوند هیچ گاه دشمن رو بر ما مسلط نکنه آمین یا رب العالمین.

  • بعنوان شاگرد مدرسه شصت شال پیش ، معنی درس " تاریخ " را بخاطر سپردن وقایع می دیدند. سالهاست که برداشت از تاریخ علم ، و هنر تاریخ بکار گرفتن آن است. ( دلایل سقوط اسپانیا چه بود ؟ آیا این دلایل امروز هم صادق است؟ چرا حمله همزمان مغول به ایران موجب جذب مغول و آدابشان به اسلام شد اما هشصد سال در اسپانیا چنین تاثیری را شهادت نمی دهد؟ ...). در دانشگاهای جنگ ، تاریخ جنگها و تاکتیکهای نظامی مرتبا تکرار می شود تا افسران بتوانند از تکرار آن جلو گیری گرده و با ابتکارات جدید دشمن را سر جایش بنشانند. در س امروز آقای رائفی را چنین باید دید و از این منظر هم ، همچون نصیحت و تشویق و خوف ، به گروهی که مستعد درک مسائل منطقی تاریخ هستند با تجهیز منطق ( دلایل پیروزی ها و شکستها و عواقب شکست...) آموزش داد.

  • ناسپاسان را چه پایان شوم در راه است؟؟؟!!!
    ---
    ناسپاسانی که هر نعمت حیاتی الهی را منکر می شوند و به نعمت آگاهانه و با اصرار پشت پا می زنند بهنگام نیاز دوباره به آن نعمت و نیافتن دست رسی به آن ؛ عمق جنایت ناسپاسی خود را در حق ولی نعمت درک خواهند کرد ؛ و آنگاه برای جبران ناسپاسی خود هیچ فرصت و راهی نخواهند یافت و گریزی از پرداخت تاوان سنگین ناسپاسی خود نخواهند داشت و در عمق نا امیدی و استیصال هیچ کس آنان را از این گرفتاری مرگ بار نجات نخواهد داد.