مستند کامل «آدرس غلط»


روایتی روشنگرانه ی مستند ثریا از پشت صحنه اقتصاد ایران و علت اصلی ۷ برابر شدن نرخ ارز
خلق نقدینگی بانکها و دولت، چگونه منجر به جهش نرخ ارز شد؟
چرا دولتمردان ایران و آمریکا، همزمان اصرار دارند، جهش نرخ ارز و گرانی ها به خاطر تحریم هاست؟
بانکها در خدمت منافع چه کسانی هستند و با خلق نقدینگی با اقتصاد ایران و زندگی مردم چه کرده اند؟
روایتی تکان دهنده از نقش بانکهای خصوصی در اقتصاد ایران


+ 
73

- 
2

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • سلام من فرمول اصلی و چهارچوب کلی حل مشکلات، رو کشف کردم :
    فقط یک کار میتواند آسیبهایی که « رئیسجمهور بودن یک آخوند بی کفایت» به جامعه وارد کرده است را جبران و ترمیم کند : « رئیسجمهور بودن یک آخوند خوب و کارآمد»
    .
    البته این به معنای این نیست که اگر حالا مثلا با رای مردم، یک « یک آخوند خوب و کارآمد» رئیسجمهور بشه دیگه مردم کارشون تموم بشه (هر کی بره سی خودش باشه) و به ایشون بگن : تو خودت مشکلات رو حل کن.
    « جامعه» ، یعنی :
    « مردمی که فعالیت و جهتگیری کلی یکسانی دارند و یک رئیسجمهور دارن که کمکش میکنن برای اداره جامعه ، و یک رهبر دارن که داوری و قضاوتش رو قبول میکنن.»
    .
    ضمنا درباره این مستند آدرس غلط :
    آقای عبدالناصر همتی اخیرا تحرکات مشکوکی رو آغاز کرده و برای رئیسجمهور شدن حسابی خیز برداشته.
    باید مراقب بود.
    عملکرد آقای همتی در بانک مرکزی، رو دیدم. به نظر من ایشون مردم رو فدای نظریات روحانی و تیم روحانی و جریان لیبرالی در کشور کرده.

  • مستند‌خوب بود اما‌ چه سود .. دلار بشه ۳۹۰۰ پراید بشه ۲۰ میلیون ،خونه بشه کوفت ، اقتصاد بشه کارآمد ، قیمت گوشت و مرغ بشه زهر مار قیمت طلا بشه مفت ... چه سود ؟ منه جوان که ده سال از عمرم در تب و تاب دلار و طلا و برجام به منجلاب رفت زانوهام سست شده تا آخر عمرم هم‌که کار کنم نمیتونم خونه برای زن و بچم تهیه کنم چه سود ؟ من فقیر و فقیر تر شدم . قبلن با افتخار میگفتم چه سعادتی بالاتر از این که در ایران به دنیا بیای . ایرانه عزیز و کهن
    الان حالم بهم میخوره و چه درد عمیقی دارم من و جوانان مثل

  • تمرکز همه مردم و همه مسئولین بر ارز خارجی بخصوص ارز ورشکسته گاوچرونها غلط است. حداقل عزت خود را نباید حراج کرد. تازه این نیاز به واردات است که در کنار کم خونی مردم ، زالوها ( دلال ) را رشد می دهد. و این نیاز زالو هاست که تولید را کاهش داده تا واردات افزایش یافته و زالوها باز هم بیشتر خون بخورند.
    نتیجه نقدینگی را کم و تولید را افزایش دهیم. این حرکت را از تولیدات خوراکی شروع کنیم ( گوشت سفید هزار ها کیلومتر مرز دریائی ، گوشت قرمز روستا ها ، گندم و برنج و جو و حبوبات و وو . بازار جنوب خلیج همیشه فارس باز است برای ارزش افزوده کندم در روند تبدیل به شیرینی‌جات ووو
    پس اگر در دولتی چنین رویدادهائی روی دهد ( محصول کشاورز بدلیل فقدان حمل در مزرعه بگندد ، محصول کشاورز به زیر قیمت تولید فروش رود ووو ) و دولت مرتباً اسکناس چاپ کند و فاصله غنی و فقیر وحشتناک شود ، پیچیدگی و در عین حال هماهنگ و سازماندهی شده این روند ثابت می کند که اتفاقی نیست. و این قلب نظر حقیر است.
    نتایج آتی این نوع مدیریت ( بخوانید غیر منطقی ، نخواستم خیانت گفته باشم ) جبران ناپذیر است. بزرگترین مرکز خرید تهران بزرگتر از مرکز خرید چین ... یعنی تراکم جمعیت باز هم بیشتر در تهران ، یعنی ارائه سرویس ، یعنی دود کردن انرژی توسط هشتاد هزار تاکسی و اتوبوس .... یعنی تلف شدن یکساعت از روز هر تهرانی در حمل و نقل (ده ملیون ساعت کار ) یعنی بیشتر مصرف و کمتر تولید و بیماری و چاه ویل خدمات رسانی. این را نمی توان جبران کرد.

  • این مطلع روز های پر امید گذشته را بیادم آورد که امید داشتم اینگونه اشارات بیدارمان کند . که نکرد.
    تو اگر می دانستی
    که چه زخمی دارد
    که چه دردی دارد
    خنجر از دست عزیزان خورد
    از من خسته نمی پرسیدی
    آی ای مرد : چرا تنهائی؟

  • البته ما می توانیم اما شما ها نتوانستید.
    برو این دام بر مرغ دگر نه

  • عالیه این مستند

  • من مستندو دیدم خیلی خوبه