روایتی از غدیر که کمتر شنیده‌اید..


غدیر مولایمان امیرالمومنین (علیه السلام) به روایت بزرگان اهل سنت


+ 
29

- 
0
ارسال در 1400/5/5 ساعت 13:40 2021-7-27 13:40:55
محسن
توسط محسن


عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • با چه دلیل انکار ناپذیر قرآنی و عقلی الگو گیری دینی و مذهبی از بندگان اعتبار می یابد؟
    ---
    الگو سازی و الگو گیری از هر شخصیتی بنام دین و مذهب که نتوان از او هیچ اثر رفتاری و گفتاری عینی زنده ای به دست آورد در حالی که هیچ امکان دسترسی طبیعی به شخص او وجود ندارد اگر در این زمینه تنها به گذاره های ضد و نقیض تاریخی غیر قابل اثبات تکیه شود بلحاظ علمی بمعنای بازیچه و سوژه ی سوء استفاده قرار دادن این شخصیت است .
    اگر نتوان برای رفتار و گفتار این شخصیت وجود منابع علمی اصیل دینی و مذهبی معتبر به اثبات رساند این الگو سازی و الگو گیری بجز در معرض تمسخر و تحقیر قرار دادن این شخصیت و بر انگیختن انبوه بی شماری از سئوالهای بی پاسخ نسبت به او نزد عقلای بشر هیچ بازده دیگری نمی تواند داشته باشد.
    با وجود فیزیکی اصیل ترین منبع بی خدشه ی دینی و مذهبی خرد پذیر الهی مانند قرآن با ترجمه به زبانهای مختلف در اختیار همگان که داده های شناختهای آن از احکام و اعتقادات تنها قانون اساسی تحریف نشده ی الگو گیری برای شناخت درستی و نادرستی رفتارها و گفتارهای دینی و مذهبی مسلمانان با ابزارهای منطق عقل امکان پذیر است با نادیده گرفتن این تنها منبع اصیل الهی بی خدشه ؛ نمی توان از هیچ شخصیتی که وفات یافته است الگو گیری قابل اثباتی برای رفتارها و گفتارهای دینی و مذهبی درست به دست آورد.
    در ضمن درستی دین داری و مذهب داری منسوب به همه ی مسلمانان اعم از پیامبر (ص) و اهل بیت مطهر آن حضرت (ع) و سایر بندگان با تطابق و هماهنگ و منسجم بودن با احکام و اعتقادات خدشه ناپذیر قرآن که سخنان وحیانی انکار ناپذیر خداوند به پیامبر اند اعتبار می یابد و اشخاص در هر منزلتی که باشند خود شأن اعتبار بخشیدن به سخنان خداوند را ندارند.

  • اکثریت مذهبیون مدعی دین داری به ارزش دین و مذهب آگاه نیستند
    ---
    اکثریت مذهبیون مدعی دین داری ؛ دین و مذهب را با تحقیق و تفحص علمی قرآنی وعقلی نیاموخته اند.
    بنا به روشنگریهای غیر قابل انکار خداوند در قرآن کریم این اکثریت تنها با تقلید از نیاکان و از عادتهای رایج آبا و اجدادی و عوام الناس و از گفتارهای غیر قابل اثبات روضه خوانان و شاعران و مداحان و مدعیان دین شناسی که به شناختهای فرهنگ الهی اصیل دین داری و مذهب داری قرآنی نا آگاهند و یا بنا به هدفهای مرموزی این شناختها را در آموزش و تبلیغ دین و مذهب نادیده می گیرند ؛ بدون تحقیق و تفحص و پرس و جوی لازم علمی بی توجه به عواقب شوم دنیوی و اخروی چنین تقلیدی بویژه در زمینه ی اعتقادات منسوب به دین و مذهب ؛ دین داری و مذهب داری می کنند.
    این اکثریت یک عمر با این رویه ی دین زدای غلط متضاد با رهنمودهای قرآن و متضاد با احکام عقل دین داری و مذهب داری خود را سپری می کنند .
    این اکثریت غافل اند از این که چنین دین داری و مذهب داری بحکم آیات قرآنی 103 تا 106 سوره کهف نزد خداوند حساب گر حساب رس پشیزی ارزش ندارد و آنان را با حکم خداوند به بزرگ ترین زیان و عذاب نابخشودنی ابدی الهی دچار خواهد ساخت .
    این اکثریت غافل اند که این رویه ی سر تا سر غلط راه شیطان برا ی نابود کردن آثار نیک دین داری و مذهب داری آنان را با نفوذ دادن انبوه من در آوردیها و خرافات و جعلیات ساخته و پرداخته ذهن بشر فراخ باز می گذارد.
    این اکثریت با خو گرفت به رویه تقلید بویژه در زمینه اعتقادات منسوب به دین و مذهب از هرگونه انتقاد و روشنگری قرآنی وعقلی که از این رویه غلط می شود باتعصبهای بر خاسته از جهل خود بی تفاوت و سر سری می گذرد و به این روشنگریها که دین داری اورا از نابودی نجات می دهند هیچ بها و ارزش و اعتباری نمی دهد.
    طرز تفکر این اکثریت و رویه غلط آن در دین داری و مذهب داری و بی تفاوتی آن نسبت به روشنگریهای قرانی و عقلی ثابت می کنند که آن در حقیقت هیچ ارزش معنوی و مادی حیاتی و سرنوشت ساز قابل اثباتی برای دین داری و مذهب داری خود و برای دین و مذهب نمی شناسد .
    دین داری و مذهب داری این اکثریت محض یک عادت یا اعتیاد فاقد پشتوانه ی عقلی و قرآنی است .
    این اکثریت یک عمر دین داری و مذهب داری خود را قربانی پوچ گراییهای جهل و غفلت خود و قربانی پوچ گراییهای جهل هم نوعان غافل خود می کند.

  • سخن خداوند در قرآن را نمی توان با حدیث رد و ابطال کرد .
    ---
    قران کلام الله مجید است ، که خداوند یگانه دانای مطلق در باره آن می فرماید: « لَا يَأْتِيهِ الْبَاطِلُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَلَا مِنْ خَلْفِهِ تَنْزِيلٌ مِنْ حَكِيمٍ حَمِيدٍ» ﴿ آیه ۴۲ سوره فصلت ﴾.
    قرآن تنها سخن حاکم و ناظر راستین در داوری برای تعیین درستی و نادرستی محتوا و سند حدیث و روایت منسوب به پیامبر (ص) و امامان (ع) است نه بالعکس ؛ یعنی حدیث هرگز در زمینه شناخت حقایق محکم و مفصل قرآن داور و حاکم بر این حقایق نیست.
    انکار حقایق قرآن ، و العیاذ بالله ، بمعنای رد وابطال حقایق قرآن است .
    شخصیت پیامبر و دانش و توان محدود بشری آن حضرت در آیات محکم و مفصل متعددی در قرآن توسط خداوند یگانه دانای مطلق تعیین و توصیف و بیان گردیده است .
    نسبت دادن دانش و توان فرا طبیعی و کرامات و معجزات خارج از قرآن به پیامبر و امامان با هیچ یک از توصیفهاو بیانات قرآن در حق شخسیت پیامبر هماهنگی و انسجام ندارد .
    هر سخن بشری در باره شخصیت فرا طبیعی پیامبر و امامان که با سخنان خداوند در توصیف این شخصیت تضاد و تعارض دارد باطل است زیرا هیچ دلیلی از قرآن و عقل نیست که سخن بشر را بر سخنان خداوند ترجیح دهد.
    تنها سخن و توصیفهای قرآنی خداوند است که برای پیامبر و امامان اعتبار و قدر و منزلت والای معنوی تعیین می کند ، وسخنان بشر اگر با قرآن بیگانه و ناهماهنگ باشند هرگز نمی توانند چنین قدر و منزلتی را تعیین کنند.
    انکار توصیفهای غیر قرآنی بشری در باره ی شخصیت پیامبر و امامان که با محکمات قرآن تضاد و تعارض دارند دفاع از شخصیت پیامبر و امامان است و هرگز دشمنی بااین شخصیت نیست.
    اصرار بر نسبت دادن توصیفهای غیر قرآنی بشر به پیامبر و امامان اصرار بر نسبت دادن دروغ به پیامبر و امامان است که شخصیت این بزرگان را بدنام و حیثیت دینی آنان را لوث و نابود می کند.

  • ولایت مداری اهل بیت پیامبر (ع) تبعیت از قرآن خداوند است و ترویج انبوه خرافات و من در آوردیها و جعلیات کفر آمیز دین زدا باسم دین و مذهب نیست .

  • خطاب به مردمی که بجای پیروی از قرآن خود را با خرد ستیزی اسیر خرافات کرده اند
    ---
    «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا » ﴿ آیه ۹ سوره إسراء ﴾
    دوستان!!! نهاد مستحکم و شکست ناپذیر دین خرد پذیر خداوند که سنگ بنای تزلزل ناپذیر آن شناختهای محکم و مفصل انکار ناپذیر قرآن اند هیچ زمینه ای را برای بازیچه قرار دادن دین و مذهب به روی تخیلات و من در آوردیها و خرافات و جعلیات خرد ستیز بشر فراهم نکرده است.
    شیادان حرفه ای گوناگون دین فروش و مذهب فروش در چهره های فریبنده و با پیروی از ترفندهایی که شیطان پلید پیوسته به ذهن آنان القا می کند و با کمک دشمنان بیگانه دین و مذهب برای بدنام کردن دین قرآنی خداوند و مذهب توحیدی تشیع نهج البلاغه ای علوی همیشه مذبوحانه تلاش می کنند توده های متدین را به دام خرافات خود خود بکشانند و در این دام شیطانی اسیر نگه دارند.
    دشمنان دین و مذهب و شیادان دین فروش و مذهب فروش ؛ اسلام ناب الهی و مذهب توحیدی اهل بیت پیامبر را برای خوشنودی شیطان خناس و برای ترویج کاسبی حرام دین فروشی و مذهب فروشی خود به ملغمه ای آکنده از من در آوردیها و خرافات و جعلیات گمراه کننده کفر آمیز تخیلی غیر قابل اثبات تبدیل کرده اند تا ارزشهای الهی را در چشمان مردم جهان بازیچه و مسخره جلوه بدهند.
    هدف پلیداساسی این دشمنان و شیادان با حذف جاذبه های توحیدی قرآنی خرد گرای دین و مذهب این است که نگذارند برای دین قرآنی خدا و مذهب توحیدی اهل بیت پیامبر جاذبه و حیثیتی خرد پذیر باقی بماند تا بتوانند مانع گرایش مردم به ارزشهای انسان ساز و ظلم ستیز دین و مذهب بشوند.

  • با قرآن ستیزی واقعه ی مبارک غدیر خم را وارونه جلوه ندهیم!!!
    ---
    در حقانیت قرآنی واقعه ی غدیر خم و در شأن والای امیر مؤمنان علی (ع) هیچ تردیدی نیست و لی این که ما با قرآن ستیزی و دهن کجی به شناختهای قرآن با این واقعه چگونه وارونه رفتار می کنیم درد بی درمانی است که تا قیامت جان و وجود ما را خواهد سوزاند ؛ مگر این که پیش از فرا رسیدن مرگ به قرآن باز گردیم و به خود آییم و به درگاه خداوند توبه ی نصوح کنیم و واقعیت پر برکت غدیر را که دنیا پرستان جهان را از آن محروم ساختند آن گونه که خدا می پسندد به جهانیان معرفی کنیم ؛ شاید خداوند مهربان ما را ببخشد و با پیامبر و علی محشور کند.