عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • وظیفه و مسئولیت دینی و مذهبی رسانه های همگانی چیست؟
    ---
    پایگاه های رسانه ای همگانی اگر صفحات دینی و مذهبی رسانه ای خود را بافراخوان دین شناسان مذهب شناس و سایر دانشمندان اندیشمند خرد گرا با عرضه ی علمی محترمانه مستند و مستدل افکار دینی و مذهبی به عرصه ی تبادل علمی قرآنی و عقلی اندیشه های دینی و مذهبی تبدیل نکنند بیهوده و بی هیچ نتیجه و بی هیچ پیامد مثبت و سازنده چنین افکاری را ، با نبود نقد علمی قرآنی و عقلی منطقی ، گنگ و نامفهوم و غیر قابل درک و غیر قابل اثبات یکسویه به اذهان مردم تزریق می کنند .
    رویه انتقادی مطرح شدن احکام و اعتقادات در قرآن ؛ آشکار ثابت می کند خداوند به تبادل علمی – عقلی اندیشه ها ارج می نهد و ارزش می داند و این تبادل را راه گشای تثبیت و ترسیخ حقایق دینی و مذهبی الهی انکار ناپذیر و جدا سازی این حقایق از آلاینده های معیوب و غیر قابل اثبات برخاسته از ذهن کم ظرفیت بشر می داند و از هرگونه حرمت شکنی علیه دین و مذهب عالمانه جلوگیری می کند.
    رویه الهی علمی - انتقادی عرضه کردن احکام و اعتقادات قرآنی با فراخوان و به چالش کشیدن عقل بشر به رقابت با قرآن ؛ در آیات محکم و مفصل قرآنی در این زمینه نشانگر اعتراف خداوند به اهمیت علمی این رویه در قالب تبادل افکار و اندیشه ها برای رسیدن به نتیجه مثبت و سازنده ی درک علمی حقایق قرآن بی هیچ گونه تحمیل خرد گریز است .
    این رویه ی علمی زمینه ی احتکار دین در دست نا اهلان و تحمیل اندیشه های غیر علمی غیر قابل اثبات توسط آنان به اذهان توده های نا آگاه مردم بنام دین و مذهب را از بین می برد ، و حرمت حیثیت علمی قرآنی دین حقیقی خداوند را تثبیت می کند و از آلوده شدن این دین با اندیشه های ناقص بشر ؛ عالمانه جلوگیری می نماید و دکان کاسبی با دین و مذهب را به روی نااهلان منفعت طلب محکم می بندد.
    مسئولیت علمی هر نظام حکومتی که بنام دین خدا به مردم عرضه می شود در زمینه ی ضرورت عرضه ی عالمانه دین و مذهب بس سنگین است که اگر عالمانه و مطابق با داده های محکم بی خدشه ی وحی الهی و احکام و اعتقادات بی خدشه ی این وحی این مسئولیت با تعهد علمی انجام نگیرد حیثیت و اصالت الهی - علمی دین خدا را لوث و نابود می کند.
    نتیجه ی گریز جاهلانه و منفعت طلبانه از ایفای این مسئولیت الهی خطیر بی تردید در دنیا و آخرت بحکم وحی تحریف نشده ی الهی که آخرین آن قرآن کریم است ؛ و بال گردن متصدیان آن خواهد شد.