غیرت‌دینیِ فرصت‌ساز


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «عزیزان من، کسانی که این سخن را از این بنده‌ی حقیر می‌شنوید! غیرت دینی را حفظ کنید؛ غیرت دینی را حفظ کنید. عامل نجات کشور در بزنگاه‌های مختلف، غیرت دینی ملّت ایران بوده. غیرت دینی است که تهدیدها را به فرصت تبدیل میکند.» ۱۴۰۰/۱۰/۱۹


+ 
14

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • مهمان 00/10/29 ساعت 12:49

    شکر نعمت ؛ نعمتت افزون کند
    ---
    افزایش و کاستی رزق و روزی و نیازهای ضروری زندگی بشر از آب و هوا و غذا و بهداشت و سایر نعمتهای الهی تنها در اختیار یگانه ذات اقدس خداوند توانا ودانای مطلق است و این کاستی و فزونی با علم وحکمت بی کران خداوند و در بازتاب به رفتارهای مثبت و منفی عینی بشر از جانب خداوند تعیین و تغییر یا تثبیت می گردند .
    هیچ آفریده ای را جدا از علم و حکمت و لطف بی کران خداوند ؛ در تعیین این افزایش و کاستی و در تغییر این افزایش و کاستی توان و قدرت بی نقص نیست .
    قدر شناسی عملی از نعمتهای الهی و خود داری از اسراف و تبذیر و از هدر دادن این نعمتها ، بنا به خواست قرآنی خداوند ؛ موجبات بقا و دوام و فزونی این نعمتها را فراهم می سازند و ناسپاسی بنا بحکم قرآنی خداوند سبب کاهش و نابودی این نعمتها می شود.
    بشر بنا به بحکم قرآنی خداوند اگر می خواهد گرفتار کاستی و قحطی نشود مکلف است برای حفظ و بقای نعمتهای الهی همیشه اعتدال را در بهره جویی از این نعمتها پیشه ی خود کند وهمیشه شکر گزار خداوند نعمت آفرین باشد .
    بشر بادانش ناچیز خود با چشم بستن به روی نویدها و هشدارهای و حی اصیل و تحریف نشده ی الهی ؛ هرگز نمی تواند و حق ندارد با این دانش ناچیز فزونی یا کاستی نعمتهای الهی را پیش بینی کند.
    با این که بشر کاستی و نابودی روز افزون نعمتها را در جهان باچشمان خود می بیند و این کاستی و نابودی خارج از اراده ی خود را با تمام وجود حس می کند ؛ هنوز حاضر نیست در مقابل عظمت بی مانند توان و قدرت مطلق خداوند از ناتوانی بشری و طبیعی خود درس عبرت بگیرد و در مقابل توان و قدرت مطلق خداوند به خواسته های خرد گرای و حیانی ذات اقدس او سر تسلیم فرود آورد.
    بشر در طول تاریخ خود و با نادیده گرفتن وحی اصیل الهی که بر پیامبران از همنوعان او از جانب خداوند فرود آمده است ، در تلاش و بذل همت برای رفع کاستیها هنوز درست یاد نگرفته که شرط موفقیت بی نقص در این تلاش ؛ تنها توکل همیشگی به ذات اقدس خداوند توانا و دانای مطلق و استمداد کمک از توان و علم بی کران او است .
    نبود توکل صادقانه و جدی به یگانه ذات اقدس توانا و دانای مطلق خداوند و نبود ایمان نزد بشر به ضرورت استمداد از ذات اقدس خداوند در به دست آوردن نعمتهای الهی ، بشر را در تلاش برای رفع کاستیها و در نتیجه ی دانش ناچیز خود ؛ همیشه در تقلا کردن و دست و پا زدن بی حاصل در مشکلات کلان و خرد روز افزون بی پناه رها می کند .