تعریف فساد سیستمی چیه؟


آیا در جمهوری اسلامی #فساد_سیستماتیک هست؟!

فرق فساد سیستمی با #فساد_رشوه_پذیر چیه؟

این ۹۰ ثانیه می‌تواند در #جهاد_تبیین دست شما را پر کند...


+ 
18

- 
2

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • ۱. جهاد تبیین؟! معنی؟
    جهاد برای نمایاندن حقیقت؟
    آیا این سخنرانی پرده افکندن از حقیقت جاری است؟ یا برای در حجاب راندن حقیقت؟

    ۲. فساد سیستمی با فساد سیستماتیک متفاوت هست و البته فساد رشوه پذیر خود میتواند عامل بنیادی برای بروز یک فساد سیستمی بشود اما بسته به نوع ساختار و مبنای حیات تعریف شده آن، اگر سیستماتیک نبوده باشد قابل به سیستماتیک شدن نخواهد بود

    ۳. فساد در ایران از هر سه نوع هست؛
    سیستماتیک: در زمان پهلوی و نیز ریاست کروبی بر مجلس ایران
    سیستمی: با عوامل بیرونی موثر و محرک.
    رشوه پذیر هم که بر اساس نوع ساختار منتخب تا همیشه فرصت وقوع دارد پیوسته دائم!

  • بچه بیا پایین...

  • اگر دی ان ای و ژنتیک کلی و اصلی و اساسی یک سیستم( یعنی یک حکومت یا یک ساختار حکمرانی یا ساختار مدیریتی) ، دچار تغییر نامطلوب و بدی بشه ، اونوقت میشه گفت که خود سیستم ، اهل فساد شده.((( و نکته مهم این هست که « قانون اساسی ، اساسنامه» در یک حکومت یا یک بنگاه و شرکت، همون « دی ان ای و ژنتیک» اون حکومت یا اون بنگاه و شرکت محسوب میشه.)))
    اما:
    اما اگر فقط و صرفا در چند نقطه از بدنه سیستم ( حتی اگر تعداد نقاط ، پرشمار و زیاد باشه) ، جهش ژنتیکی نامطلوب و بد ایجاد بشه ، یعنی اصطلاحا « سلولهای سرطانی ، تومور سرطانی و غده و بافت سرطانی ( انواع و اقسام تومورهای خوشخیم و یا بدخیم)» ایجاد بشه ، اونوقت به هیچ عنوان نمیشه گفت که خود سیستم ، فاسد شده ، بلکه باید گفت که سیستم ، دچار سرطان شده((( اما کل سیستم تبدیل به یک تومور سرطانی نشده بلکه صرفا جزء یا اجزائی از سیستم دچار تومورهای سرطانی خوشخیم یا تومور بدخیم شدن))) بنابراین در چنین وضعی ، سیستم باید جراحی و حجامت بشه تا تومورهای سرطانی خوشخیم و بدخیم ، از بین برن.
    نکته مهم:
    بدنه جمهوری اسلامی ایران ، در طول دوران حیات خودش تا امروز ، عملا دچار موارد متعددی تومورهای سرطانی خوشخیم و حتی گاهی، تومورهای نسبتا بدخیم هم شده (((و این به دلیل سرپیچی بخشی از سلولهای جامعه از دی ان ای جامعه که همون قانون اساسی جامعه هست، بوده))) اما خوشبختانه، جمهوری اسلامی ایران ، خودش فاسد نشده (((((( یعنی خودش تبدیل به یک تومور سرطانی نشده)))
    به عبارت دیگه، در جمهوری اسلامی ایران ، سیستم ، فاسد نیست.

  • ضمن عرض سلام ، نظرات شما را با دقت می خوانم.
    جسارتاً در دوران حضور پیامبران الهی عده ای صمیمانه پیروی کردند و عده ای صادقانه نپذیرفتن. عده ای هم نیات و افکار خود را مخفی و رفتار خود را مناسب کردند.
    نتیجه اینکه آموختم که هر انسانی مسئول رفتار خودش است. اگر در جامعه گناه کبیره یا سبکی همه گیر می شود فرد مستقل و با شعور تسلیم جو نشده به نیات صادقانه خود عمل می کند.
    در شرایط اختماعی امروز نباید اجازه دهیم که گناه دیگران مجاب کننده وجدان ما در راه خطا بشود.

  • علیکم السلام و تشکر از اظهار لطف و همچنین تذکرات به جا و مهم شما. من روسیاه لایق اظهار لطف شما نیستم.
    نظراتی که گاهی میگذارم فقط یک دلیل داره:
    فقط خواستم در این ایام مصیبت و ضعف و بیماری و گرفتاریهای شدید و دردناکی که دارم و نمیدونم فردا چه اتفاقی در انتظارمه ، گاهی که توان و فرصتی پیدا میکنم ، مهمترین حقایق قابل گفتن و اساسی رو که ازشون اطلاع دارم رو بازگو کنم و اقرار کنم و کتمان کننده حقیقت نباشم.
    مطالبی که عرض میکنم صرفا از موضع « اقرار» هست.
    وگرنه خودم میدونم که من صلاحیت « تبیینگر» بودن ندارم چون اساسا « تبیین» ذاتا نیازمند یک سطحی از صلاحیت هست که من فاقد اون سطح از صلاحیت هستم.
    و یک نکته مهم رو هم بگم و برم:
    در قرآن و روایات و تاریخ پیامبران ، ذکر کردن که قوم حضرت صالح نبی ، شتر آن حضرت رو خودسرانه و علیرغم منعی که شده بودند ، ذبح کردن و به دلیل ذبح اون شتر، گرفتار عذاب بسیار دردناک و بدبختی جاودان شدند.
    آیا «حرمت جمهوری اسلامی» ، کمتر از «حرمت شتر حضرت صالح» هست؟
    پاسخ:
    از بیانات محرمانه و ناگفته عالمان و عارفان بزرگی مثل آیت ا..بهجت و غیره شنیدم که اشاره کردند که «جمهوری اسلامی» ، تجلی وجودی عینی « قلب مؤمن» هست ، (( « قلب مؤمن» ، دارای دو صورت وجودی فردی و جمعی هست)) ، و دو تا روایت مهم داریم که « قلب مؤمن ، حرم الهی است.» و « قلب مؤمن ، عرش رحمان است.»
    بنابراین من هم مثل بقیه ملت ، به حقانیت تذکر حاج قاسم سلیمانی که صریحا گفت « جمهوری اسلامی ، حرم است.» کاملا اقرار میکنم که معنای عمیق و دقیق و درستی داره چون بعید میدونم که بزرگانی مثل آیت ا..بهجت ، حرفشون بی معنا و بی مبنا و نادرست باشه.
    امروز هم من نوعی به عنوان یک فردی از مردم عادی ، باید مراقب باشم که شریک گناه توطئه های دشمنان و ظالمان و رسانه ها و کانالهای خبری اونها که تلاش میکنند تا جمهوری اسلامی رو ذبح کنند ( یعنی اصل و اساس نظام رو از چشم مردم بندازن) نباشم چون با توجه به اینکه «حرمت جمهوری اسلامی» ، مصداق عینی «حرمت مومن» هست ، بنابراین ، کمتر از «حرمت شتر حضرت صالح» نیست.

  • با عرض سلام مجدد، فقط دعا می کنم که خدای سبحان وجود جستجوگر شما را برای اسلام عزیز حفظ بفرماید.
    التماس دعا

  • چرا از تصویر ارز ورشکسته دشمن استفاده شده؟

  • انتخاب عنوان بحث عالی اما در اولین قدم.
    فرمودید که فساد قانومند از قانون گذار شروع می شود و فساد رشوه از تولید کننده (که به احتمال قوی منظور شما وارد کننده بود) : پس تولید یا وارد کننده به قانونگذار رشوه می دهد تا بنفع او قانون بنویسد ( یعنی موضوع مرغ و تخم مرغ).
    مشکلات مبارزه با اینگونه فساد یکی اینکه گوجه فرنگی یا پرتقال یا سیب ... تولید ایران ببازار نمی رسد اما واردات از اون سر دنیا مشکلی ندارد ! خوب دولت بخش عظیمی از جمعیت را در خدمت گرفته و در شهرداریها ووو پشت میز نشانده تا در هفته چهار ساعت کار مفیدکنند. این نیروها می توانند گوجه جنوب را به بازار شمال و سیب غرب کشور را به بازار شرق برسانند تا دست دلال و رشوه دهند و وارد کننده بسته و محیط برای تولید کننده مناسب شود.
    - ریشه فساد رشوه پذیر در اخلاقیات ، اعتقادات ، فرهنگ یا ضد آن نهفته. وقتی تجملات ارزش می شود یا خوی سرمایه داری را در همه جا می توان دید ، به اینجا می رسیم که برای میانبر زدن و رسیدن به معیار های جامعه به فساد روی می آوریم. رادیو و تلویزیون و روزنامه ها حتی آنهائی که ادعای حزب الهی بودن دارند مملو است از تبلیغ کالا و سفر بخارج از کشور الخ ! آیا این مصرفگرائی خاص نیست و آنرا ترویج نمی کند؟
    - اگر ابر شهر ساختیم و آنرا با زرق و برق مطلوب عوام کردیم و به نیاز های روستا نرسیدیم تا در آرامش و سلامت کامل نان تولید و نسل تربیت کند ، زندگی پرفساد و بی خاصیت ابر شهری را ترویج داده ایم. کدام ابر شهر دنیا بر روی کره زمین مولد آلودگیهای هوا و صدا و زباله و جرم و جنایت نیست؟
    نتیجه اینکه امور بهم مربوط و در هم تنیده هستند. مشکلات پیچیده را با هماهنگی تجزیه کرده و اجزا را در کنار یکدیگر با برنامه ریزی بلند مدت بهبود دهیم.
    مجدداً از انتخاب این موضوع حیاتی از شما تشکر می کنم.