آیا ضمانت خواهی روسیه در توافق هسته ای به نفع ایران است یا به ضرر؟


حتما این ویدیو را ببینید تا متوجه برخی رسانه چگونه موضوعی را برعکس به شما نشان میدهند...


+ 
12

- 
0

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • در این دوره طرفدار پوتین هستم که روسیه را از گرباچف خوشخیال و بوریس یلتسن ملنگ تحویل گرفت و به امروز رسانید اما نه بیشتر از ایران ، ایران اسلامی و اسلام.
    مقدمه و نتیجه بحث این برادرمون را می پسندم و معتقدم که تضمین بنفع ایران است اما در عین حال بنفع روسیه هم هست. تضمین یعنی گاوچرونها اعتبار ندارند ، تضمین یعنی سند در تاریخ که همیشه می شود به آن اتکا کرد و دماغ قلدر را بخاک مالید و تضمین یعنی تبلیغ بر علیه تبلیغات خالی ودی توانائی های دشمن.
    اما بحث از جنبه مالی : اگر ما نفت نفروشیم همچنان که در سالهای دانشجوئی ( اوائل هزارو سیصد و پنجاه ) معتقد بودم هم چشم طمع بمنابع ما کمتر می شود و هم نان مان از ارث پدر و فروش نفتِ پایان پذیر نیست*. تصور کنید که ده سال اینده قیمت نفت در چه حدی خواهد بود آیا صاحب انرژی قدرت بلامنازع آینده نیست؟ از دیدگاه روسیه با توقف نفت ایران در این روز ها ، قدرت چانه زنی روسها بیشتر و نیاز غرب به حل مسائل با روسیه ضروری تر خواهد شد و نه برعکس. اما غرب با فضا سازی برای فروش نفت ما ( بعنوان نمونه رفع تحریم ) ، نیاز خود را به انرژی روسیه کتمان می کند.
    از همه این حرفها گذشته راهبرد ما باید و باید " اقتصاد مقاومتی " باشد و استقلال غذائی در مرحله اول و قبل از شروع بحران های احتمالی که معتقدم غفلت شده و می شود.
    * در اروپای شمالیِ کم آفتاب پشت بام ها همه روزه بیشتر و بیشتر با صفحات تولید برق از نیروی آفتاب پوشیده می شود. در شاید چهار پنجم ایران اسلامی بطور متوسط بیش از چهارده ساعت در روز آفتاب داریم و این منبع عظیم انرژی می تواند مصرف نفت و گاز ما را نزدیک به صفر کند. بجای توجه به این مسائل مهم و بلند مدت نیرو و عمر ما در مجلس با صرف وقت در مورد تغیر ساعت بهدر می رود.