زندگی پس از زندگی | فصل دوم | قسمت نهم


زندگی پس از زندگی (فصل دوم)

این قسمت: دست گیر
تجربه گر: خانم جلیلیان

پخش: چهارشنبه ۱ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۸:۱۵

ویژه برنامه افطار شبکه ۴

هر شب در ماه مبارک رمضان
ساعت پخش: حوالی ۱۸:۱۵
بازپخش روز بعد : ۱:۰۰ بامداد و حوالی ۲۰ :‌۱۳ ظهر


+ 
33

- 
2

عرض x طول

دکمه اشتراک گذاري تلگرام ارسال ويدئو در تلگرام

ارسال نظر
CAPTCHA
کد امنیتی زیر را وارد نمایید.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
  • عالی

  • سلام وعرض ارادت/ جمعه 03/02/1400
    ---
    رویه ی کلی گویی و جدال سترون ؛ رویه ی علم ستیز و تخریبی است
    ---
    بردن بحث از رویه پرداختن با تحلیل علمی مستدل به تک تک موارد اصیل اختلاف که ادعا می کنیم وجود دارند و بردن آن از سئوال در باره ی کاستیهای این موارد ، که به وجود آنها اشکال می گیریم ، به کلی گویی و به جدال سترون صرف نظر از هدف این گونه جدالها ، ما را به هیچ نتیجه ی علمی – منطقی مستدل مفید نمی رساند
    این حقیر بعنوان یک قرآن شناس اعتقاد راسخ تجربی دارم که بشر با دانش ناچیز خود در مقایسه با علم بی کران خداوند ؛ از این دانش ناچیز انبوهی از اندیشه های ناقص ذهن کم ظرفیت خویش را بنام احکام و اعتقادات به دین و مذهب افزوده است که هیچ تناسب و هماهنگی ی با احکام واعتقادات الهی قرآن ندارند بلکه در تضاد و تعارض با احکام و اعتقادات قرآن نیز هستند.
    این بنده حقیر بعنوان قرآن شناس وظیفه خود می دانم در مقابل نقدهای بشری که با هدف نیک یا هدف بد به احکام و اعتقادات الهی قرآن از جانب هر دانشمندی گرفته می شوند در سطح آگاهی خود به فلسفه ی قرآنی این احکام و اعتقادات ؛ پاسخگو باشم و در حد توان علمی خود رفع اشکال کنم.
    درضمن بعقیده این حقیر که مبتنی بر پایگاه نظری قرآنی است هر حکم و اعتقادی از هر کیش و آیینی که باشد در صورت تناقض و تضاد و تعارض با شناختهای فرهنگ الهی اصیل دین داری و مذهب داری قرآنی ؛ بی تردید ساخته و پرداخته ی اندیشه های ناقص بشر است و هیچ ربط علمی و منطقی به دین خدا ندارد.
    برای کسانی که خود را با کلی گویی و جدال عقیم در بحثهای دینی ومذهبی یا بحثهای هر موضوع دیگری در گیر می کنند باید نیک مشخص باشد ؛ این در گیری را با هدف رسیدن به حقایق انکار ناپذیر علمی مستدل انجام نمی دهند.
    بی تردید ثابت است درگیر شدن با افرادی که بحث را با طرز و روش غیر علمی با ادعاهای کلی غیر موردی جدال آلود ادامه می دهند ؛ این درگیری بجز هدر دادن بیهوده ی وقت ؛ هیچ فرایند مفیدی برای افراد در گیر و جامعه نخواهد داشت.
    عقل سلیم بشر باور دارد همانطور که تخلف از قوانین هدفمند وضعی که برای سالم سازی جنبه های مختلف زندگی بشر تصویب گردیده اند ؛ پیامدهای گوناگون ناگوار بسیاری برای بشر دارند ؛ به همین طور این عقل باور می کند تخلف از قوانین اصیل انسان سازالهی ، که برای سالم سازی بهینه ی زندگی بشر تعیین گردیده اند ؛ باید پیامدهای ناگوار بیشتری در دنیا و پس از مرگ حتمی داشته باشند.
    دانشمند خرد گرا که با پیروی از سرشت پاک خود پیگیر اهداف سالم سازی زندگی انسانی است ؛ برای رسیدن به حقایق سرنوشت ساز زندگی که به این اهداف تجسم می بخشند ؛ هرگز با ابزارهای ناهنجار کلی گویی و جدال عقیم و با روشهای تخریبی غیر علمی ، با هم نوعان خود وارد بحث نمی شود.

  • خطرناک ترین نشانه ی دین گریزی بشر چیست؟
    ---
    اگر بشر درست از راه وحی الهی اصیل و بی خدشه ی ادیان آسمانی آگاه شده باشد که دین خداوند حیاتی ترین و درست ترین اصول و برنامه ی سالم و پاک زیستن را به او معرفی کرده است ؛ خطرناک ترین نشانه ی دین گریزی در جوامع بشری که این جوامع را به سوی افول و تباهی سوق می دهد بی جاذبه شدن دین و مذهب در این جوامع است.
    اگر آمار علمی درستی از تعداد افراد سطوح مختلف جمعیت کاربران هر مقاله و مبحث و نظر دینی و مذهبی و آماری از تشخیص کیفیت این داده های بشری که در باره ی دین و مذهب در همه ی رسانه ها به هرگونه ای منتشر می شوند به دست آوریم عمق فاجعه ی دین گریزی و بی جاذبه شدن دین و مذهب در جوامع بشری برای ما آشکار تر می شود.
    به راستی دین شناسان و مؤسسه های خرد و کلان آموزش و تبلیغ دین و مذهب در همه ی ادیان آسمانی برای اسیب شناسی دین و مذهب و آسیب شناسی طرز دین داری و مذهب داری در جوامع خود تاکنون در راستای تلاش علمی برای زدودن کاستیهایی که به بروز فاجعه ی بزرگ دین گریزی منجر گردیده است تا کنون چه گرایش یا روی کرد یا تمایل جدی برای رسیدن به این آمار و برای چاره جویی علمی هدفمند وضابطه مند در این زمینه از خود نشان داده اند؟؟؟!!!
    این تلاش بی تردید می تواند تنها نشانه ی سطح مسئولیت شناسی آنان نسبت به دین خداوند باشد.
    عوامل مذکور آموزش و تبلیغ دین و مذهب تنها با این تلاش می توانند در محضر خداوند از طرز انجام مسئولیت خویش دفاع کنند و راه نجات از پاسخگویی و پیامدهای آن را در این زمینه در قیامت برای خود فراهم سازند.