زندگی پس از زندگی | فصل دوم | قسمت نهم
زندگی پس از زندگی (فصل دوم)
این قسمت: دست گیر
تجربه گر: خانم جلیلیان
پخش: چهارشنبه ۱ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۸:۱۵
ویژه برنامه افطار شبکه ۴
هر شب در ماه مبارک رمضان
ساعت پخش: حوالی ۱۸:۱۵
بازپخش روز بعد : ۱:۰۰ بامداد و حوالی ۲۰ :۱۳ ظهر
این قسمت: دست گیر
تجربه گر: خانم جلیلیان
پخش: چهارشنبه ۱ اردیبهشت حوالی ساعت ۱۸:۱۵
ویژه برنامه افطار شبکه ۴
هر شب در ماه مبارک رمضان
ساعت پخش: حوالی ۱۸:۱۵
بازپخش روز بعد : ۱:۰۰ بامداد و حوالی ۲۰ :۱۳ ظهر
ارسال نظر
نظرات
(برای مشاهده نظرات کلیک کنید)
---
رویه ی کلی گویی و جدال سترون ؛ رویه ی علم ستیز و تخریبی است
---
بردن بحث از رویه پرداختن با تحلیل علمی مستدل به تک تک موارد اصیل اختلاف که ادعا می کنیم وجود دارند و بردن آن از سئوال در باره ی کاستیهای این موارد ، که به وجود آنها اشکال می گیریم ، به کلی گویی و به جدال سترون صرف نظر از هدف این گونه جدالها ، ما را به هیچ نتیجه ی علمی – منطقی مستدل مفید نمی رساند
این حقیر بعنوان یک قرآن شناس اعتقاد راسخ تجربی دارم که بشر با دانش ناچیز خود در مقایسه با علم بی کران خداوند ؛ از این دانش ناچیز انبوهی از اندیشه های ناقص ذهن کم ظرفیت خویش را بنام احکام و اعتقادات به دین و مذهب افزوده است که هیچ تناسب و هماهنگی ی با احکام واعتقادات الهی قرآن ندارند بلکه در تضاد و تعارض با احکام و اعتقادات قرآن نیز هستند.
این بنده حقیر بعنوان قرآن شناس وظیفه خود می دانم در مقابل نقدهای بشری که با هدف نیک یا هدف بد به احکام و اعتقادات الهی قرآن از جانب هر دانشمندی گرفته می شوند در سطح آگاهی خود به فلسفه ی قرآنی این احکام و اعتقادات ؛ پاسخگو باشم و در حد توان علمی خود رفع اشکال کنم.
درضمن بعقیده این حقیر که مبتنی بر پایگاه نظری قرآنی است هر حکم و اعتقادی از هر کیش و آیینی که باشد در صورت تناقض و تضاد و تعارض با شناختهای فرهنگ الهی اصیل دین داری و مذهب داری قرآنی ؛ بی تردید ساخته و پرداخته ی اندیشه های ناقص بشر است و هیچ ربط علمی و منطقی به دین خدا ندارد.
برای کسانی که خود را با کلی گویی و جدال عقیم در بحثهای دینی ومذهبی یا بحثهای هر موضوع دیگری در گیر می کنند باید نیک مشخص باشد ؛ این در گیری را با هدف رسیدن به حقایق انکار ناپذیر علمی مستدل انجام نمی دهند.
بی تردید ثابت است درگیر شدن با افرادی که بحث را با طرز و روش غیر علمی با ادعاهای کلی غیر موردی جدال آلود ادامه می دهند ؛ این درگیری بجز هدر دادن بیهوده ی وقت ؛ هیچ فرایند مفیدی برای افراد در گیر و جامعه نخواهد داشت.
عقل سلیم بشر باور دارد همانطور که تخلف از قوانین هدفمند وضعی که برای سالم سازی جنبه های مختلف زندگی بشر تصویب گردیده اند ؛ پیامدهای گوناگون ناگوار بسیاری برای بشر دارند ؛ به همین طور این عقل باور می کند تخلف از قوانین اصیل انسان سازالهی ، که برای سالم سازی بهینه ی زندگی بشر تعیین گردیده اند ؛ باید پیامدهای ناگوار بیشتری در دنیا و پس از مرگ حتمی داشته باشند.
دانشمند خرد گرا که با پیروی از سرشت پاک خود پیگیر اهداف سالم سازی زندگی انسانی است ؛ برای رسیدن به حقایق سرنوشت ساز زندگی که به این اهداف تجسم می بخشند ؛ هرگز با ابزارهای ناهنجار کلی گویی و جدال عقیم و با روشهای تخریبی غیر علمی ، با هم نوعان خود وارد بحث نمی شود.
---
اگر بشر درست از راه وحی الهی اصیل و بی خدشه ی ادیان آسمانی آگاه شده باشد که دین خداوند حیاتی ترین و درست ترین اصول و برنامه ی سالم و پاک زیستن را به او معرفی کرده است ؛ خطرناک ترین نشانه ی دین گریزی در جوامع بشری که این جوامع را به سوی افول و تباهی سوق می دهد بی جاذبه شدن دین و مذهب در این جوامع است.
اگر آمار علمی درستی از تعداد افراد سطوح مختلف جمعیت کاربران هر مقاله و مبحث و نظر دینی و مذهبی و آماری از تشخیص کیفیت این داده های بشری که در باره ی دین و مذهب در همه ی رسانه ها به هرگونه ای منتشر می شوند به دست آوریم عمق فاجعه ی دین گریزی و بی جاذبه شدن دین و مذهب در جوامع بشری برای ما آشکار تر می شود.
به راستی دین شناسان و مؤسسه های خرد و کلان آموزش و تبلیغ دین و مذهب در همه ی ادیان آسمانی برای اسیب شناسی دین و مذهب و آسیب شناسی طرز دین داری و مذهب داری در جوامع خود تاکنون در راستای تلاش علمی برای زدودن کاستیهایی که به بروز فاجعه ی بزرگ دین گریزی منجر گردیده است تا کنون چه گرایش یا روی کرد یا تمایل جدی برای رسیدن به این آمار و برای چاره جویی علمی هدفمند وضابطه مند در این زمینه از خود نشان داده اند؟؟؟!!!
این تلاش بی تردید می تواند تنها نشانه ی سطح مسئولیت شناسی آنان نسبت به دین خداوند باشد.
عوامل مذکور آموزش و تبلیغ دین و مذهب تنها با این تلاش می توانند در محضر خداوند از طرز انجام مسئولیت خویش دفاع کنند و راه نجات از پاسخگویی و پیامدهای آن را در این زمینه در قیامت برای خود فراهم سازند.